acke
Avslutat medlemskap
Renegade skrev:
Ni borde istället inse hur värdefullt det är att en duktig fotograf som Terje orkar engagera sig i fotosidan trots alla påhopp han får stå ut med. Det finns givetvis väldigt många duktiga fotografer här på fotosidan, men jag tror att de flesta som vänder sig till Terje gör det eftersom han är (relativt) känd.
Det luktar svensk avundsjuka och jantelag lång väg om diskussioner som denna.
Jag förstår inte hur denna diskussion kan kopplas till påhopp, jantelag och avundsjuka. Alla gillar ju att Terje visar och kommenterar bilder och delar med sig av sin kunskap. Det finns väl ingen som har framfört kritik mot Terje ???
Diskussionen handlar ju istället om den, i mitt tycke tröttsamma, idoldyrkan som en del medlemmar hängivet ägnar sig åt, framförallt i bildkommentarerna. Visst ska man berätta för en person att man älskar och avgudar och är dökär i honom/henne, men det kan man väl göra i ett privat mail? (Eller prova ett handskrivet, parfymdoftande brev på rosa brevpapper... ***skämtar***) Försök istället att formulera seriösa, konstruktiva bildkommentarer som är av någorlunda allmänt intresse. Samma sak gäller förövrigt floden av tack-kommentarer, de angår bara givare och mottagare och kan mycket väl förmedlas privat.
Jag påstår inte att dessa nonsen-kommentarer är ett stort problem än så länge, men trenden är tydlig och det är inte fel att stämma i bäcken. Om utvecklingen fortsätter så är risken att de konstruktiva bildkommentatorerna till slut tröttnar och hoppar av. När de är borta så kanske vi saknar dem...?
PS. Terje har ju personligen skrivit i en annan diskussion att han vill vara "en i gänget" och slippa bli betraktad som guru eller helgon. Denna tråd strävar i samma riktning, dvs. att dämpa en alltför onyanserad idoldyrkan och stimulera till saklighet.