Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken borde jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jornhardy

Ny medlem
Har en Canon 600 D. Väljer att uppgradere linser först, och kamer sen.

Står och väljer mjälla Canon 70-200 f/4L USM och Sigma 70-200 2,8 APO Ex DG OS HSM.

Fotar lite allt möjligt.

Jörn

Har en Canon 600 D. Väljer att uppgradere linser först, och kamer sen.

Står och väljer mjälla Canon 70-200 f/4L USM och Sigma 70-200 2,8 APO Ex DG OS HSM.

Fotar lite allt möjligt.

Jörn

Om inte priset spelar någon roll så ta sigman. den har ju ett steg större bländare samt bildstabilisator vilket canonen saknar.

Fast om du menar canon 70-200 F/4L IS USM så är det ju lite skillnad... jag skulle dock fortfarande välja sigman, då jag inte märker någon skillnad i skärpa (man måste croppa redigt i kanterna för att se skillnaden.)

den större bländaren samt det faktum att stativfäste ingår (canons original kostar typ 1000kr att köpa till tror jag) gör också att jag skulle välja sigman.

Om inte priset spelar någon roll så ta sigman. den har ju ett steg större bländare samt bildstabilisator vilket canonen saknar.

Fast om du menar canon 70-200 F/4L IS USM så är det ju lite skillnad... jag skulle dock fortfarande välja sigman, då jag inte märker någon skillnad i skärpa (man måste croppa redigt i kanterna för att se skillnaden.)

den större bländaren samt det faktum att stativfäste ingår (canons original kostar typ 1000kr att köpa till tror jag) gör också att jag skulle välja sigman.

Tänker lite som du där.
Har fått låna Canon linsen i helgen. Men lutar mot Sigman, är sugen på större blendare och bild stab.

Tror Sigman och denna Sigma 24-70/2.8 IF EX DG HSM blir en bra combo :)

Jörn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar