Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Canon eos 300D -05
Volvo V70 -00

Helst fotar jag när jag är ute med cykeln. Har missat många tillfällen då jag inte kunnat stanna med bilen för att ta en bild. Cykeln är smidigare då.

/Niklas
 
Om jag hade råd och fick köra bil skulle det självklart vara en Dodge Charger från 70, med sällskap av min D70s, F75 och Minolta XG1
 
Konica minolta 7D transporteras runt av en Ford Sierra 88 :) Haft bilen i 4 år kostat mig 2701kr reparationer men känns som den summan snart kommer att springa iväg eller bilen till tippen
 
Nikon D100, F-801s, F-601 & Olympus OM10 brukar skramla i baksätet på en silverfärgad Mercedes 300E 91 med automatlåda.

Kombiplaner har dock rotats i skallen.
 
Min Olympus DSLR och gamla Canon med FD gluggar skumpar runt i naturen med fyrhjulsdrift i en Subaru Legacy.

/Jacob vP
 
Kameror: Canon EOS 5 + Canon Powershot G5
Bil: Peugeot 206 XSi -01

Ungefär lagom stor för att man ska få plats med sina fotogrejer och en matsäck :)

Tillräckligt kvick med 1.6:a på 110 hk även om det vore kul med lite mer drag ibland. Drar lite bensin i alla fall. Senaste turen upp till Dalarna drog den runt 0,58 tre tankar i rad.
 

Bilagor

  • p4140011.jpg
    p4140011.jpg
    34.8 KB · Visningar: 462
Lite mer kreativt foto på pärlan. Vad heter era bilar förresten? Min heter Lucifer eftersom färgen på bilen kallas Lucifer Red.
 

Bilagor

  • lucifer-stenpiren-fotosidan.jpg
    lucifer-stenpiren-fotosidan.jpg
    39.8 KB · Visningar: 517
Martin F skrev:
Lite mer kreativt foto på pärlan. Vad heter era bilar förresten? Min heter Lucifer eftersom färgen på bilen kallas Lucifer Red.

Kul med namn på bilar tycker jag. Jag har nog alltid döpt mina bilar :) Min gamla trotjänare (en Ford granada-85) som numer står pensionerad bakom stallet heter Åke kort och gott.

Nu pärlan (mitsubishi Galant-03..finns på bild lägre upp i tråden) fick namnet Belial, döpt efter min favoritdemon :)
Jag kostade till och med på den en personlig registreringsplåt *slösa*

/C
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.