Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Använde en Nissan Micra som fotomobil förra veckan, när jag kuskade runt på några av Orkney-öarna.

Jag lämnade dock tillbaks den efter bara en dag, eftersom både ratt och växelspak var osannolikt felmonterade, och hastighetsmätaren visade totalt fel. Konstanta däckskrik när jag försökte köra i 90 på dom vägarna.

I vanliga fall blir jag körd runt dit jag vill av en chaufför (SL).
 
Galaxens President skrev:
Huga, hur törs du surfa med den kameran och det ska väl till saltvatten för att få några sjysta vågor. Undervattenshus?
Nog inte surfing-longboard det rör sej om utan longboard av skatemodell.

Min D70 och F80 transporteras i ryggsäck på min blå-vita Crescent av hybridmodell. Vem behöver bil när det finns cykel, speciellt när man bara är 16.
 
Så här ser min "utrustningsrull" ut:

300D, Eos 5 med div optik åker runt i en Mitsubushi Galant av 2003 års modell
 

Bilagor

  • belial-retusch-liten.jpg
    belial-retusch-liten.jpg
    45.4 KB · Visningar: 575
Nikkormat EL (ibland ft2) med 35/50/85 och Arax 60 med 65/80 åker runt i Saab 99 GL -83. Ibland lånad Volvo 740 eller Opel Corsa.

Jag behöver inte, och försöker alltså inte kompensera för något med varken bil eller kamera. :)
 
Det ser ut som behovet för prylsidan.se är stort.
Där kunde ni ladda upp bilder på era prylar sedan rösta på den som har den värsta prylen.
 
20D Kavva KLE 500 MC , Bubbla från 67, eller min Sky Bolt (Flygplan) eller taxi som i kväll


Det gäller ju att prioritera bläää nu är de för mkt öl i kroppen ska nog lägga mig nu :)

Ha de gött alla
 
Min 350D åker mest i en Skoda Fabia Combi HTP
Lyckats komma ned i en bensinförbrukning av 0,45 liter/milen som snålast.Bra ekonomisk bil och bra ekonomisk kamera.
 
Min 10D åker runt i en röd candylackad Pontiac Transam -75. Dock mest i en vit 740. Men så är man ju fattig student oxå så ;)
 
Nikon D70 och nada bil för tillfället.
Har lagt pengarna på kamerautrustning istället. Har inte så fett med pengar.
 
jimh skrev:
Nu hänger jag inte med riktigt, men det beror väl på att jag aldrig haft någon japs. Var kommer riset in någonstans då?

Ja du, det har jag också funderat över. Antar att det sitter nån bautabehållare med ris nånstans?-:)

//Larsa
 
Re: Re: VOLVO

jimh skrev:
De där gamla trehundringarna är mycket bra fotomobiler. Jag har haft två 343 och de var de i särklass bästa terrängbilar jag har haft innan jag skaffade min nuvarande. Kort hjulbas, hyffsad markfrigång och låg "var rädd om-faktor" är ett suveränt recept i skogen. Allra trevligast är den förstås med remjohanlådan :)

Snyft, min gamla remjohan...

Häftigast var när en rem gick av i 110 knyck på motorvägen utanför Örebro, vilken jävla smäll!

Vet inte vem som blev räddast, jag eller han som låg bakom och blev överöst av plastbitar och remdelar.

För övrigt en grym kultbil!!!

//Larsa
 
Fotar med D70 och åker smidigt och billigt i en grönmetallic (läs turkos) Toyota Starlet -98.

I helgen ska nya cykeln hämtas så jag kan dra iväg ut och stanna _var_ jag vill, _när_ jag vill och _hur_ jag vill... Så trött på att leta ställen där man står mindre ivägen..
 
SmurfMolly skrev:
Så trött på att leta ställen där man står mindre ivägen..

Så tänker jag också när jag nu tänker köpa en vespa PX 125 (alt. 200). Med bilen så är man begränsad då man inte kan bromsa in snabbt & stanna där man vill utan att vara i vägen...

//Larsa
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.