Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Canon Ftb och min EOS 10D färdas i en Land Rover Discovery från 1996. Tidigare hade jag en LR 109 serie III men den såldes till förmån för en traktor :C

Mvh
Peter
 
Svart Nikon D70
Silverfärgad VW Passat Variant 1.8T Highline - 2005
eller
Mörkblå Seat Toledo 1.8 Sport - 2000
 
Senast ändrad:
Jag har en stor plåtbit som startar när jag vrider om nyckeln, rymmer hyfsat med bagage och är korrekt säsongsfärgad (tomteröd) varje december. Övriga data om bilen intresserar mig mycket lite.

Min D70 ger mig lika lite bekymmer - den har alla finesser jag behöver...
 
Jorek skrev:
Då det i en annan tråd nosades på ämnet bilar och bilval blev jag nyfiken på om det finns något samband mellan kamera- och bilval. Båda har ju en tendens att i slutändan styras mer av tycke, smak och känsla än rationella argument, eller?
Vad står det på era hus resp skuffluckor?



Här står det Nikon FM2, årsmodell -94 resp MB 300E -90.

Manligt! Now we are talking! Äntligen känns det som om jag till sist har hamnat helt rätt! Detta måste vara mansklubben jag saknat bland alla kvinliga tolkningsföreträden!

Det värsta är emellertid att jag aldrig haft nån bil (trots att jag haft körkört i 37 år) så jag måste erkänna att jag inte har nån skufflucka. För skämmigt! Jag har bara en Partner trädgårdstraktor (18 Hk) (OBS! med svartlackad släpvagn - som om det skulle göra saken bättre säg) och en gammal båt från 70-talet (vill jag inte ens prata om - borde nog bytt upp mig för länge sen). Vid ett tillfälle så undrade faktiskt en av min sons kompisar om vi var områdets "Amish" för att vi vid tillfället saknade både bil, video och micro.

Det var nog därför jag till sist erkände för mig själv att jag verkligen behövde något så tekniskt fulländat som en Konica Minolta Dynax 7D! Det känns ju inte rätt att min son ska behöva bli mobbad för att jag har för omodern kamera också.
 
Kameran är antingen Canon EOS 300D eller EOS 3 och med bilval jag har två alternativ:
- Mercedes-Benz 220D -75 (cirka 63000 mil)
- Opel Kadett A -63 (cirka 12000 mil)
Mercan jag använder när jag vill åka långt och Kadetten annars. Men om jag vill njuta livet tar jag min hoj, Moto Guzzi California Jackal...
 
Senast ändrad:
ja åker båt istället!!

en Crescent Dorado V23 -05 o en yamaha 150hk -05 o till sist en nikon d70s.. me dom prylarna trivs ja underbart bra!!
 
Jag och min D2X, åker i årets modell av VW Golf 2,0 fsi.
Dock, så är bilen silverfärgad, vet ej om det passar till en svart kamera.

/Leif
 
Hm..Renault Megane Elegance -03, Oceanblå. Och Nikongrejor plus en digital Canon. Ser inget bra samband.Annat än att jag uppskattar både Renaults och Nikons design.
 
Canon 350D och aker tunnelbana/tag/buss eller promenerar. När det verkligen kniper hyr jag en bil över en dag.
 
Min D70s åker SAAB 9-3 SportSedan Aero. De trivs ihop, vilket är tur eftersom jag släpar ut dem på vägarna minst 10 mil om dagen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.