Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har varit där, och åkte med den hissen just. Fast det var över 20 år sen, så namnet kommer jag inte ihåg. "Elevador" nånting.....
Jag får återkomma med ny bildutmaning lite senare, när jag har lämnat jobbet!

Estniskt gräs....! Hmmm. Inte kunde man tro att det var så särpräglat och lätt att känna igen ... Snarare kanske de lite bedagade, men fina, fasaderna här visade vägen till Tallinn! Fast kunde säkert ha varit Murmansk också?

Du får nu ta över med nästa bild.

Estniskt gräs....! Hmmm. Inte kunde man tro att det var så särpräglat och lätt att känna igen ... Snarare kanske de lite bedagade, men fina, fasaderna här visade vägen till Tallinn! Fast kunde säkert ha varit Murmansk också?

Du får nu ta över med nästa bild.

Känslan var "öst". Nu säger jag ju inte att det är så, men är man inte gräsexpert så kunde man antagligen ha kommit till samma slutsats genom att snegla på andra bilder på din profilsida med ungefär samma "känsla" ;-)

Jag gör ett försök att fortsätta med den här. Stad (och byggnad)?

Bilagor

• IMG_1593_S2.JPG
    IMG_1593_S2.JPG
    79.3 KB · Visningar: 46
Visst var det rätt iakttaget med släktskapet i stil....
Ja, det gäller att akta sig för att lägga in bilder här som liknar dem man redan har på sin sida! Men, hur gör ni andra?

Svårt motiv.
Cambridge, England??

Visst är det Cambridge som har en hel del intressanta byggnader att spana in, just den här kallas "The Round Church". (Som det också står på en skylt i förgrunden som jag hjälpligt försökte sudda till.)

Turen åter till dig!

Det var som... Jag gissade verkligen bara - fast jag tyckte att fönstren i bakgrunden till höger bakom kyrkan såg väldigt brittiska ut. Orten var en slump, någon som jag vet har mycket äldre bebyggelse. Skylten hade jag helt missat.

Nu, en ny bild!
Det sticker upp en tjusig byggnad därbakom - men vad är det och vilken är platsen?

Bilagor

• 20080722-043-3.jpg
    20080722-043-3.jpg
    122.5 KB · Visningar: 37
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar