Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Samhället är inte och har aldrig varit stad. Järnvägen gick här igenom före nerläggningen 1968. Det ligger kvar ca 25 meter räls på "Röda Torget" i Centrum som såg ut såhär på 40-talet. Gatan är den samma fast längre norrut.

Bilagor

• Gissa-3.jpg
    Gissa-3.jpg
    52.8 KB · Visningar: 61
Järnvägen, som man ser spåren av, började strax utanför Åstorp men det är alltså en anna ort, besjungen av Calle Reinholdz på sin tid. Nu blev det kanske föör lätt.

Örkelljunga är orten och visst låg det en skyttepaviljong där. Den paviljongen var så syndig att man beslutade att riva den. Virket användes sedan i grundstommen vid bygget av den nya Scala Biografen.

Varsågod Janolof, tråden är din.

Jag fann detta men var kan jag ha tagit den konstiga bilden...

I en skog vid en spegel kanske nära en sjö.

Väldigt mycket lokal bild gissar jag, Sollentuna, näeee (bott halva mitt liv och inte sett denna skapelse i Sollentuna

Jag gissar på Borås.......................fråga inte varför, men vi behöver en startpunkt

vatten är det i alla fall, men inte så mycket som i en sjö, och Sollentuna är fel, även om det är närmare målet än Borås.

Janolof, önskar hänvisa till inlägg 9148, med nutida stavning. Återger gärna en bild från en duktig fotograf.

Bilagor

• gissa.jpg
    gissa.jpg
    75.2 KB · Visningar: 72
Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar