Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
VeraVardig
Avslutat medlemskap
Just i det här sammanhanget är Italien fel. Och Helena, Din ledtråd rå mat fattar jag inte.
Kossor efter ån som råm-ar ochjag har inga levande djur här hemma som jag mumsar på. Lite långsökt men men! ;O)
Qrisse
Aktiv medlem
Inte bara lik, det är den! Jag skar bort en del av bilden i syfte att försvåra. Bra gissning Qrisse!
Sedan måste Helena tala om vad hon menade med rå mat.
Din tur Qrisse!
Jag visste inte att St Göran och Draken var så stort i Ryssland, men det är ju lite tjusningen med denna tråd, att man alltid får lära sig något nytt.
Här kommer då en ny plats.
Bilagor
janolof
Aktiv medlem
Ledtråd: Platsen ligger i ett av våra grannländer och heter inte samma sak för oss Svenskar som i Landet platsen ligger.
Finland är ju ett grannland där tvåspråkigheten ger dubbla namn, så jag drar till med Turku.
Qrisse
Aktiv medlem
Finland är ju ett grannland där tvåspråkigheten ger dubbla namn, så jag drar till med Turku.
Finland är rätt, men platsen är fel. Den eftersökta platsen ligger längre norrut.
janolof
Aktiv medlem
Finland är rätt, men platsen är fel. Den eftersökta platsen ligger längre norrut.
Ska vi hoppa upp till Oulu då?
Qrisse
Aktiv medlem
Ska vi hoppa upp till Oulu då?
Helt rätt, över till dig.
janolof
Aktiv medlem
Helt rätt, över till dig.
Tackar. Ibland fungerar känsla och gissning
Men var kan dessa konstfärdiga gravstenar finnas?
Bilagor
janolof
Aktiv medlem
Ser ut som det står "Comolli" på den bakre stenen och det låter ju lite Italienskt, kan det vara någonstans i Italien?
Där högg du allt i sten. Italienskt, men inte Italien.
janolof
Aktiv medlem
Usa ..................
Jomenvisst, men var?
janolof
Aktiv medlem
N.y. ........................
Inte i New York. Dom byggde sin barre i grönare berg.