Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det verkar som att man i Moskva använt den romerska krigaren St Göran på ett monument för andra världskriget i Poklonnaya Gora/Victory Park. Den statyn är mycket lik din bild.
 
Inte bara lik, det är den! Jag skar bort en del av bilden i syfte att försvåra. Bra gissning Qrisse!

Sedan måste Helena tala om vad hon menade med rå mat.

Din tur Qrisse!
 
Inte bara lik, det är den! Jag skar bort en del av bilden i syfte att försvåra. Bra gissning Qrisse!

Sedan måste Helena tala om vad hon menade med rå mat.

Din tur Qrisse!

Jag visste inte att St Göran och Draken var så stort i Ryssland, men det är ju lite tjusningen med denna tråd, att man alltid får lära sig något nytt.

Här kommer då en ny plats.
 

Bilagor

  • platsen6.jpg
    platsen6.jpg
    59.5 KB · Visningar: 110
Hmm... var den för svår? Kanske lite för generisk för att kunna göra en kvalificerad gissing?

Ledtråd: Platsen ligger i ett av våra grannländer och heter inte samma sak för oss Svenskar som i Landet platsen ligger.
 
Ser ut som det står "Comolli" på den bakre stenen och det låter ju lite Italienskt, kan det vara någonstans i Italien?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.