Advertisement

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Strängnäs såklart, kyrkbacken kanske?

Edit: Garderar med Uppsala Högar, men då är det MYCKET snö...
 
HDFS) (KGS skrev:
Strängnäs såklart, kyrkbacken kanske?

Edit: Garderar med Uppsala Högar, men då är det MYCKET snö...

Strängnäs är fel.


Uppsala högar är rätt. Bilden togs i samband med solnedgången idag. Högarna blir rosa av solljuset precis innan solen går och lägger sig. Mycket stilfullt och syns bäst från andra sidan som på denna bild tagen även den idag fast en stund senare.

KG: Varsågod och lägg ut en bild som pris.
 

Bilagor

  • img_0800.jpg
    img_0800.jpg
    21.8 KB · Visningar: 341
Vi beger oss söderut och lämnar Sverige en stund...
 

Bilagor

  • adam.jpg
    adam.jpg
    26 KB · Visningar: 332
Amsterdam är helt rätt, men kungliga slottet? njae... hotel Krasnapolskij och mittemot ligger väl jättepostkontoret... men du får rätt för Adam!
 
Jorå... Torget som pinnen står på heter Dam och hotel Krasnapolskij och pinnen står öster om spårvagnsspåren på Damrak/Rokin medan slottet och lite annat finns på den västra sidan.
 
Å här kommer den nya bilden. Vimplarna skvallrar om att vi är i Sverige.
 

Bilagor

  • 050801 188.jpg
    050801 188.jpg
    44.1 KB · Visningar: 304
Olsin skrev:
Jorå... Torget som pinnen står på heter Dam och hotel Krasnapolskij och pinnen står öster om spårvagnsspåren på Damrak/Rokin medan slottet och lite annat finns på den västra sidan.

Det måste vara ett litet stackars slott, har varit där många gånger o aldrig sett det, eller i varje fall inte förstått att det är ett slott *s*

/kg, som ska titta noggrannare nästa gång
 
Jajamen! Eilean Donan Castle i Skottland. Har för mig att slottet varit med i bl.a. Highlander.

Över till dig Patrik
 
Jo det stämmer att det varit med i highlander. Har ingen ny bild här på jobbet så ngn annan får ta över (får återkomma med en ny plats senare).

/PG
 
Hemma o sjuk så jag har tid att bevaka era gissningar... Vinkeln säger en del...
 

Bilagor

  • 0124gdguess.jpg
    0124gdguess.jpg
    23.6 KB · Visningar: 262
Ojdå, var den så svår... en hamnstad i ett grannland, bilden tagen när båten anlöper hamnen. Tänkte kanske att fler än jag stått där och sett den här vyn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.