Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj, förlåt.
Jag trodde inte jag skulle få lägga upp något efetrsom jag bara kunde berget.
Ja ja, det kommer en bild strax.
 
Hehehe Gunnar - Golf, Caddy och "vindarnas stad"...

Golftermer mm...men ändå inte! Jag tror dina ledtrådar avser biltillverkaren Volkswagens produkter (VW Golf, Caddy och Scirocco). Efter lite Googlade på deras fabriker + lite Panornamio så vågar jag mig på en gissning, nämligen den att bilden föreställer VW:s bilfabrik i staden Wolfsburg!?
 
Hehehe Gunnar - Golf, Caddy och "vindarnas stad"...

Golftermer mm...men ändå inte! Jag tror dina ledtrådar avser biltillverkaren Volkswagens produkter (VW Golf, Caddy och Scirocco). Efter lite Googlade på deras fabriker + lite Panornamio så vågar jag mig på en gissning, nämligen den att bilden föreställer VW:s bilfabrik i staden Wolfsburg!?

Helt rätt, det är VW-fabriken i Wolfsburg. Autostadt ligger precis intill. Detta är vyn från tågstationen.
 
Tack för detta!

Ok, här kommer en bild av en staty. I vilken stad hittar vi detta monument. Om ni vet vilken stor internationell händelse detta monumentet vill föreviga så får ni guldstjärna?

Vi börjar utan ledtrådar - ni kan ju ha varit där...

/Fredrik
 

Bilagor

  • IMG_3239_FS.jpg
    IMG_3239_FS.jpg
    22.2 KB · Visningar: 80
Jag svarar som förra gången den här bilden var uppe i den här tråden.
Monument till minnet av de stupade i koreakriget, beläget i Battery Park, New York City, New York, USA.
 
Jag tackar för detta. Då kör vi vidare:

I slutet av stadens huvudgata ser ni en välljudande byggnad. Till höger har ni en enorm galleria. Stadens huvudgata kantas av Victorianska byggnader. Vilken stad är detta?
 

Bilagor

  • IMG_9296_FS.jpg
    IMG_9296_FS.jpg
    99.3 KB · Visningar: 123
Hmmm..det är knäpptyst...!

Här kommer ett par ledtrådar. Staden är landets största. Staden är känd för sin industri inom vilken bl a fartyg och lokomotiv tillverka(t)s. Staden är en av de sexton största finansiella centra i världsdelen. Få röda stjärnor hamnar inom landet/staden

Lycka till!
 
Ok, här kommer fler ledtrådar:

1. RyanAir flyger hit från Skavsta, flygplatsen ligger söder om staden.
2. En känd Clyde har sin hemvist här.

Nu är det bra att Googla på...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.