Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu kan jag förstås ha fel, men Stjernsund trodde jag låg söder om Hallstahammar så söder är rätt riktning från Hallsta räknat, inget annat...
 
Jag känner till två Stjärnsund; ett utanför Horndal (tror det är närmaste större ort, det var det Stjärnsund där Engla mördades) och ett Stjärnsund söder om Askersund.

Kan ju finnas fler Stjernsund i landet än dessa två.
 
Skillnad på Stjärnsund o Stjernsund... nåja... söderut ska det vara i vilket fall som helst. Korset är ett minnesmärke över en raserad kyrka...
 
Nix, låter som en spännande plats förvisso, men det är inte rätt här. Den gamla kyrkan raserades på 1800-talet och en ny uppfördes på en annan plats i byn.
 
Dit måste jag åka någon gång, men eftersom jag inte varit där är inte bilden tagen där.

Västergötland är nästa ledtråd...
 
Jag är inte helt säker, men jag tror Varnhem ligger närmast, det är mest för att jag inte vet var Gestrilien ligger... Varnhem är i varje fall inte jättelångt borta från den aktuella platsen. Keep on guessing!
 
Jo, det här var nog lite knepigt, he he...

nåja kyrkan låg, o minnesmärket ligger, på Tidans norra strand och förutom korset finns där ett gravkor där ortens framstående industriman och hans hustru är förenade i döden, liksom de var i livet...

Nu fick ni väl lite att googla på va? *s*
 
Efter idogt googlande fann jag följande:
Agnetorps gamla kyrkoplats i Tidaholm!

Kan detta stämma, eller?

Korset jag såg på denna gamla kyrkoplats är väldigt likt korset på din bild, dvs väldigt brett för sin höjd.

/Fredrik
 
Jag tackar för detta!

Nåväl. Här kommer en bild på en speciell byggnad i en europeisk stad. Vad heter staden? Guldstjärna om ni vet vad det är för byggnad i bakgrunden.

Byggnaden fotograferas normalt ur andra vinklar.

Lycka till!
 

Bilagor

  • gissa platsen.jpg
    gissa platsen.jpg
    63 KB · Visningar: 143
Inga svar ännu...

Ledtrådar:

Stadens centrala delar är med på UNESCO:s världsarvslista.

Ölen är goooooood.


Googla på nu allesammans!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.