Advertisement

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har tråden stått still i ett dygn, så jag sätter fart på den igen (jag vet ju att min gissning från igår var rätt; jag har googlat fram liknande bilder som bekräftelse :)

Efter den senaste tidens kyrkor, ruiner och liknande tar vi något annat (kanske mer för den fjällfrälste eller topptokige?).

Vilken är denna välkända(?) profil?

Bilagor

• giss.jpg
    giss.jpg
    18.9 KB · Visningar: 99
Jag kan tyvärr inte spinna vidare på fjälltemat just nu, eftersom mitt mesta material är från diabildsperioden, och jag har inte hunnit skanna dessa. Ännu...

Jag tar något annat. Den här bilden är tagen idag=)

Bilagor

• by.jpg
    by.jpg
    81.5 KB · Visningar: 91
Ursäkta att jag inte bevakade tråden på Sevilla ovan. Jag hade inte tillgång till Internet i helgen och när jag försökte svara från mobiltelefonen så kom inte svaret in (jag kunde logga in på Fotosidan och skriva in svaret från mobilen, men när jag tittade i tråden så fanns inte svaret där).

Ledtråd: Om man åker från Kalix till Näske krog så passerar man rimligtvis platsen på bilden. Faktum är att det är E4 som skymtar till höger i bilden.

chry skrev:
Ledtråd: Om man åker från Kalix till Näske krog så passerar man rimligtvis platsen på bilden. Faktum är att det är E4 som skymtar till höger i bilden.

Ja, då är det väl bara att räkna upp alla platser med vatten längs E4:an.
Jag börjar med Råneå... ;)

God morgon,

Byske, ibland kallat "norrlands mörrum" med tanke på fina fiskemöjligheter, och med jättefin sandstrand för familjen, och Sveriges nordligaste fem-stjärniga camping, och somrig invasion från vårt västra grannland...

...det är helt korrekt!

Jan-Olof!

Nä, men ;)

Då kommer ett nytt berg, med inte lika välkänd profil som det förra.
Frågan alltså: Var står han?
(Ej godkänst svar: På toppröset)

Bilagor

• gissa.jpg
    gissa.jpg
    34.4 KB · Visningar: 106
OK, det där toppröset ser ut som topprösen gör mest.

Frågan är vad det är för dalgång och sjö i bakgrunden? Om det t ex är Ladtjovagge, så skulle bilden kunna föreställa en av förtopparna i Kebnekaisemassivet.

Tuolpagorni?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar