kamilenski
Aktiv medlem
Just nu kör jag med Samsungs NV24HD=mycket nöjd.
Nästa blir Samsungs WB550. Tror den blir perfekt!
Nästa blir Samsungs WB550. Tror den blir perfekt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fuji F200 vs LX3
Men och ett stort men: LX3 är ingen direkt kompakt, så den är kanske inte med i jämförelsen.
Sony Dsc-R1 !
Vad menar du med att LX3 inte är en kompakt?
"Pytteliten" är kanske ett bättre ordval. Men det är bara ordval.Men den är knappast kompakt...
Jag skulle vilja ha förslag på "bästa" kompakta digitalkameran. Jag har spekulerat i Nikon Coolpix 6000. Vad finns mer för förslag?
Villy Hansen
Bildmässigt e dom jy ok alla som nämnts här redan,men som nån sa "va e bäst för dej" åk till M-markt eller nåt o känn o klämm sen e det jy bara o fundera på vad du är ute efter eller kommer att använda,,Jag hadde Lx3 innan och den tar fina bilder men saknade zoomen så jag har inhandlat en Panasonic Lumix DMC-FZ28 som jag kan rekommendera,dock lite klumpigare än Lx3 men inte mycket klumpigare än G10.Men är du ute efter en kamera o ha i fickan får du nog kika lite på dom mer ultrakompakta kamerorna som tex Canon Digital Ixus 110 ISJag skulle vilja ha förslag på "bästa" kompakta digitalkameran. Jag har spekulerat i Nikon Coolpix 6000. Vad finns mer för förslag?
Villy Hansen
Ja, den Fuji'n låg högt upp på listorna hösten 2006.
/B
Vad är bra i en kamera för dig?
Jag tror att Sigmas DP1 eller kommande DP2 med fullformats sensor i kompaktkamerakropp ger den bästa bildkvaliteten. Men den gör avkall på sådant som zoom, bildstabilisering, bra AF, snabbhet etc etc.