martinot
Aktiv medlem
Någon är alltid först att tycka sig gilla EVF eller rörlig skärm, eller nu vad som hittas på med våra kameror. Omedvetet eller ej så påverkas dom flesta av olika trender speciellt om man ser många som har det eller som här på fotosidorna skriver om nyttan med USB-laddning. Skitsvårt för många att gilla mindre kameror till en början, Nu läser man hur Fujiägare efter Fujiägare läggare tunga kameran på hyllan, ( man säger stora tunga kameran i stället för Tjockkamera )
Vet inte.
Det blandas och ges mycket i ovan text.
Vikbar skärm har jag gillat hela tiden, och såg till att skaffa det på min allra första digitala systemkamera (Nikon D750). Supernöjd med det, både vid makro, bilder från lågt perspektiv nära marken och när man skall ta höga bilder ovanför publik/folk.
EVF vs. OVF tycker jag fortfarande har sina olika nack- och fördelar, även om EVF sakta blir allt bättre, men ett förslag är att ta all sådan debatt, och även den om DSLR vs. spegellöst (som jag antar alluderar till med "tjockkamera" ovan, om du inte tänker på typ A9) här istället: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=169283
Vi har nu kommit mycket långa avstickare från trådens ämne och TS fråga, så ett förslag är att vi skippar sådant som inte har med USB-laddning i just denna tråden, och flyttar det istället till tex. länkad tråd ovan; DSLR vs spegellöst.