Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka ska till Sollentunamässan 12-14 nov?

Produkter
(logga in för att koppla)
Powershooter skrev:
För övrigt så ställde jag en fråga till fotosidan för någon månad sedan om det var möjligt för FS-medlemmar att få inträdesbiljetten för mässan till reducerat pris. Men inget svar ännu. Någon som vet om sådant upplägg skulle fungera?

Har för mig att det kostar 100 spänn att komma in, det är väl inte så blodigt i mäss-sammanhang !

Holtin skrev:
Har för mig att det kostar 100 spänn att komma in, det är väl inte så blodigt i mäss-sammanhang !
Det handlade inte om hur blodigt det var, utan en princip som kan användas även för dyrare mässor i framtiden kanske.
Mats, som ska samla tomburkar som f.n nu före mässan.

Borde inte analogister få gå in gratis?
Det är ju oss digitalnissarna vill få över på den mörka sidan ;-) Med kraschade minneskort, brus och allt.

Ni som ska dit samtidigt kanske kan gå in som grupp o få med en gruppenführer på köpet... sen kan ni dela på den hundringen ;-)

Hade jag köpt en ny Canon 20D eller nåt annat spännande nyligen så hade jag tiggt fribiljetter av min återförsäljare eller Canon... hmmm undrar om Minolta e villiga att sponsra mej... fast jag har ju redan tiggt till mej friplåtar ;-)

Det finns säkert en katalog över utställare. Massmaila dem! buss på!

Mässor ska vara gratis!

Christel - var skriver man ut entrekortet någonstans då? - Enda jag kan hitta är registrera dig för entre högst upp till höger, men den gäller inte för fotomässan då mässan är publik.

Dock finns det entrekort för pressfolk att skriva ut.

Dynax 7D kanske finns där. Då kan det bli intressant. Någon som vet?
Om jag inte minns fel mumlade dom på Minolta när jag var där att dom skulle vara på mässan med en D7D.

Senast ändrad:
mohei skrev:
Borde inte analogister få gå in gratis?
Det är ju oss digitalnissarna vill få över på den mörka sidan ;-) Med kraschade minneskort, brus och allt.
Än är det ingen fara. För när den digitala generationen växer till sig förstår de fördelarna med analogt. Själv är jag digital men tänker inte gå på mässan om jag inte blir bjuden. För betala gör jag inte :)

Damocles skrev:
Dock finns det entrekort för pressfolk att skriva ut.
ja, det var den jag menade... :eek:)
men man kanske måste ha med sig pressleg, folkbokföringspapper, personbevis, blodgrupp, betyg från 8'an, receptet på palt och intyg på skostorlek för att den ska gälla?
*fniss*

Vilken tur då, att man hör till dem som fick betyg i åttan... men recept på palt... well låter som om jag får ringa en vän i Norrland...

Är det pastorsexpeditionen eller Skatteverket som utfärdar intyg på skostorlek nuförtiden? Skönt ändå att de nöjde sej med det i varje fall... Kunde ha varit värre!

See you på mässan... eller inte...

Estethia skrev:
ja, det var den jag menade... :eek:)
men man kanske måste ha med sig pressleg, folkbokföringspapper, personbevis, blodgrupp, betyg från 8'an, receptet på palt och intyg på skostorlek för att den ska gälla?
*fniss*
Där sprack det! Jag vet inte hur man gör palt.

Väldans OT... ;o)

det finns massor med olika recept så det är bara att hitta på nåt.

Palt (4 port)

ca 1 kg rå vinterpotatis
1 tsk salt
1 dl mjölk
vetemjöl

¤ Skala och riv eller mixa potatisen. Blanda med salt och mjölk. Tillsätt mjöl så att smeten blir så pass tjock att den går att forma till bollar utan att smeten rinner mellan fingrarna.

¤ Lägg ned bollarna i en stor kastrull med kokande vatten. Sjud under lock cirka 40 min - 1 timme.

¤ Servera med stekt, välkryddat och salt bogfläsk i tunna skivor, lingonsylt och smör. Riktigt norrländskt!

Då syns vi där.

Christel är hon som har dubbelt så långt hår som jag. Dvs väääldigt långt.

Hoppas man får se många fotosidan-medlemmar.

Re: Väldans OT... ;o)

Estethia skrev:
ca 1 kg rå vinterpotatis
1 tsk salt
1 dl mjölk
vetemjöl
Torra flatpaltar på bara vete, då förstår jag att du behöver ha krig för att äta det! Nä, fläsk och kornmjöl måste du ju ha i för att få till riktiga kamsar.

//Jim, som just avslöjade sin favoriträtt

Bra att den här tråden dök upp. Mässan hade jag då missat. Skall försöka vara där till 10.00 om Söndagen.

\\Sten

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto