Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa och billigaste molnlagring?

Produkter
(logga in för att koppla)
Beroende på vilken RPi du har så kan dom inte skyffla så mycket data. Tror först det är RPi4 som har hyfsat ok transferrates.
Kollade några olika referat om throughput för RPI4. Mellan 500 och 1000 Mbps verkar den prestera. Så åtminstone tio gånger mer än min uppström i kabel-tv-nätet. Och 200 gånger mer än vad jag just nu tankar till Jotta.

Hur mycket har du laddat upp? Nyfiken på hur strypningen påverkar, har själv bara 8-10 TB att ev fylla på mitt jotta med.
Det ligger ingen strypning på - ännu!
Det är jag som har läst fel.
Nu tankar den med straxt över 50 Mbps. Alltså aningen snabbare än det nominella värdet för mitt bredband.
Jag läste MB, och tolkade det som megabit, men det är ju megabyte.

I förrgår var jag nere på 2,5 MB, vilket jag löst med att köra några fler parallella trådar. Nu kör den allt vad bredbandet klarar.

• Gilla
Reaktioner: PMD
Det ligger ingen strypning på - ännu!
Det är jag som har läst fel.
Nu tankar den med straxt över 50 Mbps. Alltså aningen snabbare än det nominella värdet för mitt bredband.
Jag läste MB, och tolkade det som megabit, men det är ju megabyte.

I förrgår var jag nere på 2,5 MB, vilket jag löst med att köra några fler parallella trådar. Nu kör den allt vad bredbandet klarar.
Spännande. Ser fram emot fortsättningen.

Ja, allt är nog bättre än jag som hade en drös hårddiskar i lägenhetens källarförråd; inbrott o allt försvann - och ingen (elektronik) täcktes av hemförsäkringen..nu har jag köpt nya diskar men har dem i lägenheten efter att ha gett upp molnlagring av 20 TB. Borde nog rensa lite hårdare..

Ja, allt är nog bättre än jag som hade en drös hårddiskar i lägenhetens källarförråd; inbrott o allt försvann - och ingen (elektronik) täcktes av hemförsäkringen..nu har jag köpt nya diskar men har dem i lägenheten efter att ha gett upp molnlagring av 20 TB. Borde nog rensa lite hårdare..
Ja, man borde rensa. Men vilket jäkla jobb det är.

Av mina 500-1000 bilder per match är det på sin höjd 10 som egentligen är värda att spara. Bilder som uttrycker något. Men jag sparar allt för att varje spelare ska ha en chans att hitta åtminstone en någorlunda acceptabel bild på sig själv.
Visst skulle jag kunna rensa bort rena bomskott. Typ 50-100 bilder per match. Men vete sjutton om det är värt tiden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar