Theryd
Aktiv medlem
När det gäller vidvinkel så känns det som det är ganska många halvhyfsade val. Inget av objektiven som nämns som är dåligt.
Jag har faktiskt samma kamera och funderar också på eventuellt vidvinkelköp. Jag resonerar lite såhär: Priset nytt är snarlikt med någon tusenlapps skillnad mellan de som nämns, det är inte en så viktig faktor för mig, det går spara någon månad extra. Men det mest intressanta med en vidvinkel för min del är förutom bildkvalité, hur vidvinklig den är.De gånger jag plockar upp ett vidvinkelobjektiv så vill jag ha möjligheten att göra det extremt. Sigmas 8-16 är den mest extrema vidvinkeln och den verkar också ta riktigt fina bilder. kompletterar mitt tamron 17-50 fin fint.
Annars har jag funderat på Tokinan 11-16 men jag väljer i det här fallet bildvinkel före ljusstyrka... tror jag. haha
men nu får jag ytterligare ett objektiv att fundera på
om det vore så att jag i framtiden ev kommer att byta till en FF kamera - är då Sigmas 12-24 det jag ska köpa?
macro igen: har ett 50 mmf/1.8...är då canons 100 macro det bästa, eller Canons 60mm ??