Annons

Vi Pentaxianer får hjälpa varandra..

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man bara vet att man ska betala med Paypal. Mitt DA35 kommer inte skickas förens på måndag pga det (såg mailet försent). Hur många arbetsdagar tog det?
 
Om man bara vet att man ska betala med Paypal. Mitt DA35 kommer inte skickas förens på måndag pga det (såg mailet försent). Hur många arbetsdagar tog det?

Jag betalar alltid med paypal på ebay och liknande. Fungerar väldigt smidigt. Jag beställade och betalade på tisdagen, fick mail om att det var skickat på onsdagen och innan lunch på fredagen kom paketet med bud till dörren. Tur att flickvännen va hemma när jag jobbade för annars hade jag väl fått hämta det efter helgen. Så alltså tre arbetsdagar totalt, 2 dagar leverans. Och det kostade bara priset plus frakten (iofs inget oväntat) ifall någon undrar.
 
Jag betalar alltid med paypal på ebay och liknande. Fungerar väldigt smidigt. Jag beställade och betalade på tisdagen, fick mail om att det var skickat på onsdagen och innan lunch på fredagen kom paketet med bud till dörren. Tur att flickvännen va hemma när jag jobbade för annars hade jag väl fått hämta det efter helgen. Så alltså tre arbetsdagar totalt, 2 dagar leverans. Och det kostade bara priset plus frakten (iofs inget oväntat) ifall någon undrar.

Okej, snabbare än utlovat få :D
Att frakt var det enda tillägget har jag räknat med.
 
Är det någon som har en Pentax ögonmussla O-ME53, 1,2x förstoring som bara ligger? Är intresserad av att köpa en så maila mig i så fall!
 
Nu har Cyberphoto rea på Pentax DA 35 ltd Macro. VIsserligen bara några hundralappar, men ändå :)
Grymt bra glas, tycker jag.


http://www.cyberphoto.se/info.php?article=da35macro

De har även rea på Tamrons überskarpa 70-200 samt Sigmas 10--20 vidvinkelzoom.

http://www.srsmicrosystems.co.uk/108/Pentax-smc-DA-35mm-f2-8-Macro-Limited-Lens.html

:) Blir riktigt riktigt sugen. Försöker dock att hålla mig borta från aps-c, hoppas fortfarande på ff.
 
Jo, flera gånger. Bra kundtjänst också.

Bra. Funderar på att gå tillbaka till Pentax igen efter att ha varit uppe få fullformat och vänt. Vill nu ha ett litet system med bra kvalitet och priserna där verkar ju riktigt bra. Hur är frakten, samt hur blir det med ev garantiärenden - går det att lösa i Sverige?
 
Frakten tar ca. en vecka, från England till Sverige tar det 1-2 dagar, sen segar posten av någon anledning.

Pentax har världsgaranti vad jag vet. Inga problem när jag hade problem, till skillnad mot svenska företag som automatiskt hänvisar till tillverkaren var de hjälpsamma.
 
Frakten tar ca. en vecka, från England till Sverige tar det 1-2 dagar, sen segar posten av någon anledning.

Pentax har världsgaranti vad jag vet. Inga problem när jag hade problem, till skillnad mot svenska företag som automatiskt hänvisar till tillverkaren var de hjälpsamma.

Tack. Då blir det nog att beställa en k5:a med div limitedgluggar. ;)
 
Det är bara att hoppas på ett bra exemplar. Är ju nöjd med 35'an och 70'an och som du skrev någon annanstans, de väcker habegär de små rackarna.
 
Det är bara att hoppas på ett bra exemplar. Är ju nöjd med 35'an och 70'an och som du skrev någon annanstans, de väcker habegär de små rackarna.

Då kanske denna artikel kan passa som läsning :)

"Oddly enough, the conclusion I’ve reached from several years of dedicated pixel-peeping and lens analysis is this: Trying to find exactly the sharpest copy of the sharpest lens is a fool’s errand: you’ll be looking for something that doesn’t exist."

/Roger Cicala
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.