Advertisement

Annons

Vi Pentaxianer får hjälpa varandra..

Produkter
(logga in för att koppla)
Samma sak här, men jag brydde mig inte riktigt för det priset. ;)
Nej, det förstår jag :) Jag hade faktiskt varit beredd att betala det för ett begagnat DA*300mm. Har kollat upp varför det blev en diff och det beror på att Amazon räknar med svensk moms 25%.

Man kanske skulle börja hålla koll på Amazon dagligen, vem vet det kanske kommer att bli samma rabatt på DA*60-250?
 
Synd att du inte fick tag på något, där har man suttit ett par gånger framför allt Ebay och Tradera. Att missa något för att man plötsligt inte kommer in eller blir utloggad är inte kul.
 
Hur mycket fick ni ge till slut i SEK inkl frakt? När jag kollade detta igår kväll hade priset gått upp till +900 GBP så jag antar att jag var för långsam. :)
 
pentax k7

Hej alla.
Jag ska sälja min K7:a. Kan man få fram antalet exponeringar som gjorts ? Är sista siffrorna i filnummreringen antalet exponeringar ? Jag tycker inte det stämmer.
Mvh Anders.
 
Hur mycket fick ni ge till slut i SEK inkl frakt? När jag kollade detta igår kväll hade priset gått upp till +900 GBP så jag antar att jag var för långsam. :)
Det har reserverats 6674 kr på kontot som jag använde till betalningen, tror inte att jag har köpt något annat med det kortet så DA*300 kostade 6674 kr inkl frakt. Känns som ett rätt bra pris :)
 
Senast ändrad:
Nu har slutpriset för DA*300 kommit på kontoutdraget och det blev 6690 kr, vet inte riktigt vad det beror på att det ändrades men det beror förmodligen på valutakursen.

Jag hade tidigare planerat att sälja objektivet direkt och aldrig ens öppna boxen. Har nu bestämt mig för att behålla det och istället sälja några andra av alla de objektiv jag har.
 
Då har jag hämtat DA*300 från posten. Tack VisualD, hade du inte tipsat om det här på Fotosidan hade jag missat den här chansen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.