Annons

Vem vill du plåta ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Som modellfotograf(även om man även plåtar annat) så har man alltid en dröm att få fotografera någon speciell modell (person).

Vem hade Du velat plåta , och varför ?

Mitt val :

Izabella Scorupco

Motivering :

Vacker,elegant,trevlig och professionell kvinna, som är väldigt fotogeniskt och har "det där" i blicken.

/ Niklas
http://www.niklaswibom.com
 
Prinsessan Madelaine, snyggaste tjejen i min ålderskategori, fint ansikte, underbara ögon. Säkert svårt att stämma fotosession med dock ;)

// Jocke
 
Jag är iofs ingen modellfotograf. Men jag har länge haft tankar på att porträttera män med makt, utifrån en 16 årings perspektiv. Så Göran p, Knugen, George Bush och liknande ligger väldigt högt på listan!
 
Etthundra rödhåriga och grönögda personer.

Ungefär som Annie Leibovitz och Joel Meyerowitz har gjort.

Hittills har jag bara hundra bilder på en rödhårig/grönögd person, min fru.
 
Tjejen på Espresso House som är gravid.
Hon ser ut som en ängel.

I veckan SKALL jag fråga henne...
 
Som hobbyfotograf skulle jag vilja fotografera Göran Persson, svettig, ståendes på huk i trädgårdslandetm, rensandes ogräs i gassande solsken.

Varför?

Tja, dels för att plåta honom.

Men, dels för att ta en lite ovanligare bild. Persson i talarstolen finns det ju oändligt många bilder av. Och visserligen finns det en hel del "privatpersonen" Persson också.

Men få där han är riktigt avslappnad och "mäsklig" & går sådant som vanligt folk gör.
 
Dave Navarro från Janes Addiction.. rätt cool kille.. gärna tillsammans med sin fru Carmen Electra :D
 
Bra fråga. Jag har nästan ingen aning. Den som ligger bäst till är nog Lucy Liu.


Dave Navarro från Janes Addiction.. rätt cool kille.. gärna tillsammans med sin fru Carmen Electra :D
Dave var en höjdare på poker om man såg gårdagens celebrity poker på z-tv. ;)
 
Joachim Posener

Mycket nyfiken på hur han ser ut nuförtiden.
Sen vore det lite cred att fota honom samtidigt som man inte avslöjar vart man gjort det.
 
Damocles skrev:
Bra fråga. Jag har nästan ingen aning. Den som ligger bäst till är nog Lucy Liu.


Dave var en höjdare på poker om man såg gårdagens celebrity poker på z-tv. ;)

Jo.. det var då jag kom på att han har grym utstrålning och lite annorlunda karaktär.

Jag såg Janes Addiction live på Cirkus för ca ett år sedan.. han är cool som fan på scenen också.. min fru satt och dreglade tror jag ;)
 
Tyra Banks står nog högst på min lista.

sen vore det kul att fota dessa bland annat:

Zhang Ziyi

Einstein

Itzhak (från HippHipp)
 
Följdfråga: Det här med att fråga någon om man får fota dom; Jag har inga problem med att fråga de man känner, eller vet vilka de är.
Men en helt främmande och intressant person, det är värre. Har jag aldrig gjort..Man vågar knappt göra det, finns det nått bra tips?
 
Bono och hans band :) (U2) , har biljetter till Dublin 24:e Juni så att ta lite bilder på bandet i action vore kul, ska på konserten i Göteborg också så klart... Vi får se om jag hittar dem utanför nå´t hotell.. Fotade Will Smith i sommras det var lite kul...

Annars skulle jag vilja fota en riktigt sunkig frisersalong, som är helt skabbig, vet en sådan så det blir att fråga gubben när jag har köpt mig en vidvinkelzoom... Eller annars något liknande

/Magnus
 
Micke Rickfors! *buga-smiley hitåt tack!*
Min husgud, har en cool utstrålning och intressant ansikte.. =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.