Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem skall ha betalt för bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)
Enkelt. Man upprättar ett NixPix-register där man kan registrera att man inte vill vara med på bild. Kamerans ansiktsigenkänning kunde då automatiskt pixelera ansiktet så ingen kan känna igen en.

Smart, bygger man in den funktionen i kamerorna direkt så blir folk automatiskt suddiga i ansiktet om de begärt det. Allt medan Myndigheten kan få en skarp bild, för någon kontroll måste det ändå finnas. Good thinking!

Fast kanske ändå inte, tänkte inte på hur virusarna ska skyddas. En Virusombudsman kanske, som kan lägga in registreringarna för de bakterier och virus som önskar det? För dom har ju inga händer... eller Internetkonton. Liksom. :)

Hjälp!
Jag klantade mig och råkade fotografera mina fötter. Nu ångrar jag bittert att de fick vila på skrivbordet i går kväll, för de kunde läsa det som stod om bakteriers rättigheter och vill nu ha ersättning för bilden.

Jag har försökt förklara att de inte har läst tråden från början och att de därför inte förstår att vi bara pratar om olika förslag, de tror att lagarna redan är genomförda och att jag försöker lura dem.

Nu har konflikten gått så långt att de har börjat lukta illa i ren protest. Katten stod inte ut och har flytt och fötterna vägrar hjälpa mig i sökandet.

Om det här inte är löst innan måndag är jag rökt på jobbet och finanskrisen kommer in genom dörren. Mitt bredband stängs av och var ska jag då söka hjälp?

Hjälp!

Jag föreslår att du doppar fossingarna i Listerine. Det tar visst bort 99% av bakterierna, och jag gissar att resterande 1% blir rätt spaka och lite lättare att diskutera med. Ge inte efter för utpressning!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar