Per
Aktiv medlem
Jag trodde ju i min enfald att alla är lika inför lagen.
”All are equal.
But some are more equal.”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
när jag kan bli stämd på massor av tusenlappar för att visa en enda bild som jag saknar tillstånd att visa på min webbsida.
Har en besöksräknare på min blogg som för varje dygn som gått skickar ett mail med rapporter om besöksantal samt uppgift om ip-adress för varje besök, det visas också vilket inlägg/artikel som besökaren varit inne på. När jag klickar på den delen av rapporten som visar inlägg/artikel så länkas jag till min blogg, första sidan med vinjettbild kommer då upp, över vinjettbilden ligger/visas då den bild som ev Google Bilder eller någon person har snokat upp. Till höger om bloggformatet visas då också min bild samt info om att den ligger upplagd på Google Bilder.
Har min blogg på "Blogger", kanske att "Blogger" ägs av Google och att de då har tagit sig rätten att publicera allt, bilder å text som publiceras på "Blogger", det är ju gratis att använda sig av "Blogger".
Ingen har ännu lyckats förklara för mig varför Google kan använda andras bilder i sin kommersiella verksamhet utan tillstånd och utan att betala för sig, när jag kan bli stämd på massor av tusenlappar för att visa en enda bild som jag saknar tillstånd att visa på min webbsida.
Bara en fråga till TS:
Varför tycker du inte om att dina bilder kommer upp i bildsökningar? Jag hade varit ganska glad om jag fått upp mina bilder högt upp i Google's bildsök.
Nu står det bara "Bilderna kan vara skyddade av upphovsrättslagen", denna lite svävande formulering kan säkert verka triggande för en ev bildtjyv.
Det finns en väldigt enkel och mycket effektiv lösning på detta: låt bilderna ligga kvar i byrålådan.
I USA kan man publicera sina alster i "public domain" (allmän egendom). Då avsäger man sig upphovsrätten helt, vem som helst får kopiera den hur man vill. Det är den troliga anledningen till att Google uttrycker sig så.
Mvh,
Richard
Jag har då inte publicerat mina bilder i någon "public domain" (allmän egendom). Har möjligen kommunisterna tagit makten i USA med hjälp av Google.
För att något alster ska vara upphovsrättsskyddat i USA måste du ha anmält copyright på alstret, annars har du inget skydd. Här i Sverige är det snarast tvärt om.
För att något alster ska vara upphovsrättsskyddat i USA måste du ha anmält copyright på alstret, annars har du inget skydd. Här i Sverige är det snarast tvärt om.
Andyk, du verkar ha tryckt på en känslig punkt. Tre svar på tre minuter
Jag har inte läst alla inlägg så en liten brasklapp för repost.
På min blogger så läggs bilderna automatiskt till picasaalbum,...."