pzackes
Aktiv medlem
Det lönar sig att bråka. Jag skickade in en returanmälan via dustins websida och så skickade jag länken till den här diskutionen till [email protected]. Här nedan följer svaret som jag fick av dustin:
Hej!
Jag skickar en adresslapp till dig för retur av kameran till oss för utbyte. Minolta tar hand om alla garantiärenden direkt, i detta fall har du dock blivit hänvisad fram och tillbaka vilket inte är korrekt, något som både vi och Minolta beklagar.
Generellt finns det ingen s k DOA på digitalkameror, i princip alla märken repareras från första dagen och det är tillverkarna som står för reparationen då Dustin AB inte har någon serviceverkstad för kameror eller annan utrustning.
All information om de olika tillverkarnas DOA- och garantivillkor kommer successivt att läggas ut i samband med produktinformationen i vår webbshop, det finns redan för t ex datorer, skrivare och scanners.
Kameran skall insändas till oss komplett med originalförpackning och samtliga medföljande tillbehör. Var noga med att förpacka den väl, varor som inkommer till oss bristfälligt emballerade returneras till kund utan åtgärd.
Med vänlig hälsning,
Mikael Carinci
Dustin AB
Kundservice
Så nu är vi glada här! Men jag törs nog inte ropa hej riktigt förrän jag står här med en fungerande A1a i näven.. Men det ser ju ljusare ut än i går kväll.
Hej!
Jag skickar en adresslapp till dig för retur av kameran till oss för utbyte. Minolta tar hand om alla garantiärenden direkt, i detta fall har du dock blivit hänvisad fram och tillbaka vilket inte är korrekt, något som både vi och Minolta beklagar.
Generellt finns det ingen s k DOA på digitalkameror, i princip alla märken repareras från första dagen och det är tillverkarna som står för reparationen då Dustin AB inte har någon serviceverkstad för kameror eller annan utrustning.
All information om de olika tillverkarnas DOA- och garantivillkor kommer successivt att läggas ut i samband med produktinformationen i vår webbshop, det finns redan för t ex datorer, skrivare och scanners.
Kameran skall insändas till oss komplett med originalförpackning och samtliga medföljande tillbehör. Var noga med att förpacka den väl, varor som inkommer till oss bristfälligt emballerade returneras till kund utan åtgärd.
Med vänlig hälsning,
Mikael Carinci
Dustin AB
Kundservice
Så nu är vi glada här! Men jag törs nog inte ropa hej riktigt förrän jag står här med en fungerande A1a i näven.. Men det ser ju ljusare ut än i går kväll.