Annons

Vem har "bokmärkt" mig eller mina bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Är det fler än jag som tycker att "favoriter" skapar förvirring? Om jag kollar på en medlems profil så ser det vid första anblick ut som att favoriterna är tagna av denna medlem. "Mina favoriter" som rubriken lyder är inte direkt tydlig, och bilderna ligger ju precis under "mina bilder". Inte så lyckat egentligen.

Justerat till:

Exempel från mina Y favoritbilder från andra fotografer.

Om folk vill klia varandras ryggar vad spelar det för roll egentligen.
Det är ju en form av ryggkliande att ge en motkommentar på en kommentar man redan fått av en annan medlem så jag ser ingen risk i detta.

Så länge kommentarerna håller en bra standard så är alla kommentarer bra kommentarer, eller hur?

elmfeldt skrev:
Justerat till:

vaddå dilemma?

Kanske inte förstår din tanke till 100%, men är det inte "Ryggkliande" som fotosidans kommentarsdel bygger på? Står det inte någonstans här på FS att ett bra sätt att få kommentarer på ens bilder är att själv ge kommentarer...

För min del så vore det mest en liten egoboost om någon faktiskt hade bokmärkt en av mina bilder :)

Sen skulle jag gärna kunna välja portfoliobilder som mina favoriter, detta då det faktiskt finns dem som byter ut sina kritikbilder när de fått tillräckligt med kommentarer..

mvh johan

elmfeldt skrev:
Justerat till:

Bättre! Men jag tycker nog fortfarande att det är lite knasigt att visa tumnaglar på andras bilder i profilen. Rubriken ser man ju knappt. Det vore bättre om man bara såg rubriken (som gärna får vara lite större), och klickar man på den så kommer man till favoriterna.
Eller möjligen att tumnaglarna höll en mindre storlek, så att man lätt skiljer dem från de egna bilderna.

elmfeldt skrev:
Justerat till:

Detta blir ju bra!

Men jag skulle vilja komma med ett förslag.. och det är just "Mina album" som nu finns längst ner på sidan, att just "Mina album" kommer innan de favoritbilder som man valt ut.
Annars blir det lite rörigt... först exempel på ens egna bilder sedan exempel på ens favoritbilder från andra fotografer och sedan då igen ens egna bilder med Mina album.
Bättre med det egna först och sedan kommer valda favoriter då.

Hoppas jag lyckades skriva någorlunda begripligt. ;o)

js1 skrev:
Kom igen nu red!

Ryggdunk och kompisklubbar finns det redan gott om så det skulle nog göra varken från eller till.

Hmmm, men genom att möjliggöra det som efterfrågas skjuts kanske "Favoriter" i sank genom lägger-du-till-min-bild-så-lägger-jag-till-din-bild-principen?

/Johan

En lösning vore att man själv vore den ende som såg vem som valt ens bilder som favoriter. Dvs. att en länk skulle finnas under "Din sida" på samma sätt som t.ex. "fått svar på givna bildkommentarer".

Å andra sidan är ju ryggdunkandet harmlöst. Vad gör det egentligen om "lägger-du-till-min-bild-så-lägger-jag-till-din-bild-principen" skulle uppstå?

- F.

evalisen skrev:
Detta blir ju bra!

Men jag skulle vilja komma med ett förslag.. och det är just "Mina album" som nu finns längst ner på sidan, att just "Mina album" kommer innan de favoritbilder som man valt ut.
Annars blir det lite rörigt... först exempel på ens egna bilder sedan exempel på ens favoritbilder från andra fotografer och sedan då igen ens egna bilder med Mina album.
Bättre med det egna först och sedan kommer valda favoriter då.

Hoppas jag lyckades skriva någorlunda begripligt. ;o)
Det här är ett bra förslag. "Favoriterna" bör placeras längre ned på profilsidan och vara ännu tydligare separerade från mina egna "exempelbilder".
Jag har nu fått ta emot äran ett antal gånger (per e-mail och i gästboken) för just favoritbilderna. Äras den som äras bör.

Skott skrev:
Å andra sidan är ju ryggdunkandet harmlöst. Vad gör det egentligen om "lägger-du-till-min-bild-så-lägger-jag-till-din-bild-principen" skulle uppstå?

- F.
Klokt sagt, ryggdunkandet är inget problem utan snarare en förutsättning för bildutvecklingen.
U

Artificiell skrev:
Klokt sagt, ryggdunkandet är inget problem utan snarare en förutsättning för bildutvecklingen.
U

Därom råder delade meningar.

Men om ryggdunkandet etableras bland Favoritbilder; är det då favoritbilder vi kommer hitta där?

/Johan

hansen2 skrev:
Därom råder delade meningar.

Men om ryggdunkandet etableras bland Favoritbilder; är det då favoritbilder vi kommer hitta där?

/Johan
Bra fråga, men jag gissar att ens bildurval ändå utvecklas med tiden och att man - förr eller senare - funderar på vad som verkligen är bra eller inte. Hursomhelst lär vi alltid få leva med att några medlemmar huvudsakligen väljer bilder utifrån vem som är kompis snarare än vad som verkligen är ens uppriktiga favoriter. But, whats the big problem with that? Inget nytt under solen direkt...;)
U

elmfeldt skrev:
Justerat presentationen. Det ser bättre ut nu tycker jag!
Absolut! Men jag tycker fortfarande att det bör framgå vem/vilka som valt ens bild som favorit. Ryggdunkning eller inte, det är ett ganska effektivt bevis på att ens bilder gillas. Dessutom kan det skapa kontakter som inte finns normalt. Bara en tanke...
U

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar