Foto-Ante
Aktiv medlem
Stegge skrev:
Vem föder då dessa fotografer? Jo det är alla dessa respektlösa, omoraliska, empatilösa läsare som gillar att gotta sig i andras... Hoppsan, det kändes som att jag upprepade mig!
Om det inte hade funnits någon marknad för dessa bilder så hade heller inte dessa fotografer funnits.
Statistiskt sett så säljer alla tidningar som mest när de har löpsedlar där orden död, olycka, sex och extra finns med.
Och då köper man tidningar som aldrig förr; så man själv kan frossa över andras olycka.
Det är inte brevbäraren man skall klaga på när man får räkningar med posten.
Atackera källan istället.
Detta måste vara det aningslösaste inlägget hittils!!!. Har inte fotografen något ansvar för de sjuka begär han stimulerar hos sina köpare?
Inte klaga på brevbäraren för att han kommer med räkningar? - Nej.Självklart inte.
Klaga på knarklangaren som säljer Ecstasy till ungar? - Ja, självklart. Det är ju både olagligt och omoraliskt.
Klaga på fotografen som fotar lidande istället för att hjälpa till? -Här gäller det att ha ett bättre omdöme än fotografen i det fruktansvärda exemplet med älgolyckan tidigare i denna diskusion. Här underlåter fotografen att hjälpa till med barnen trots att det fanns ett behov, och tror jag, laglig skyldighet. Dessutom tillfogar han ytterligare emotionell stress till de skadade.
För att förtydliga mig: Hade jag varit på den olycksplatsen hade jag kört upp zoomen i passande kroppsdel på "fotografen".