Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem är Franco Perino ?

Produkter
(logga in för att koppla)

millhouse

Aktiv medlem
För några dagar sedan så fick jag följande mail:
"Hello friend..i am franco perino,a citizen of italy,but reside in
united kingdom uk,i just came across your advert on site that you are
in need of the above subject...just want to get you informed that i
have it for urgent sales.if interested contact my email for more
details and you can also called me on my phone number+447024069698"
Och varför fick jag då detta ? Jo, jag har på en dansk fotosida sök saker som är svåra att få tag på i Sverige.
Jag blir lite misstänksam att någon skickar mail på detta sätt. Och varför det ? Jo, när man söker på hans namn på nätet så kommer det upp flera ställen där han "turligt" nog har just det som man söker.
Jag testar och skriver ett svar till honom att "han kan väl presentera" vad han har. Ännu har han inte svarat !
Är det någon annan som fått mail från denna person ? För mig "luktar" det bedragare ! Eller har jag fel!

Mvh
Rolf

Det luktar rätt kraftigt ja. :)

Söker man på nätet får man fram att han säljer andra saker också, t.ex. motorcyklar, med exakt samma ord i mailet. Fast då bor han i t.ex. Spanien.

Det luktar rätt kraftigt ja. :)

Söker man på nätet får man fram att han säljer andra saker också, t.ex. motorcyklar, med exakt samma ord i mailet. Fast då bor han i t.ex. Spanien.

Hej Anders!
Ja, jag kände den där lukten som du känner av en bedragare. Så det är väl bara att alla ser upp med denna person, som säkert inte har namnet Franco Perion. Han säljer också kikare för astronomer. Ja, listan kommer säker att kunna göras lång tror jag.

Alla som skriver "..the above subject" istället för den faktiska varans namn kan direkt sorteras bort som bluff. Det är ju ett mass-mail där "the above subject" kan täcka in allt, oavsett vad som efterfrågas.

Alla som skriver "..the above subject" istället för den faktiska varans namn kan direkt sorteras bort som bluff. Det är ju ett mass-mail där "the above subject" kan täcka in allt, oavsett vad som efterfrågas.

Hej Robert!
Dina synpunkter är helt rätt. Som jag skrivit tidigare så är det en bedagare. Så min råd var för att varna andra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar