millhouse
Aktiv medlem
För några dagar sedan så fick jag följande mail:
"Hello friend..i am franco perino,a citizen of italy,but reside in
united kingdom uk,i just came across your advert on site that you are
in need of the above subject...just want to get you informed that i
have it for urgent sales.if interested contact my email for more
details and you can also called me on my phone number+447024069698"
Och varför fick jag då detta ? Jo, jag har på en dansk fotosida sök saker som är svåra att få tag på i Sverige.
Jag blir lite misstänksam att någon skickar mail på detta sätt. Och varför det ? Jo, när man söker på hans namn på nätet så kommer det upp flera ställen där han "turligt" nog har just det som man söker.
Jag testar och skriver ett svar till honom att "han kan väl presentera" vad han har. Ännu har han inte svarat !
Är det någon annan som fått mail från denna person ? För mig "luktar" det bedragare ! Eller har jag fel!
Mvh
Rolf
"Hello friend..i am franco perino,a citizen of italy,but reside in
united kingdom uk,i just came across your advert on site that you are
in need of the above subject...just want to get you informed that i
have it for urgent sales.if interested contact my email for more
details and you can also called me on my phone number+447024069698"
Och varför fick jag då detta ? Jo, jag har på en dansk fotosida sök saker som är svåra att få tag på i Sverige.
Jag blir lite misstänksam att någon skickar mail på detta sätt. Och varför det ? Jo, när man söker på hans namn på nätet så kommer det upp flera ställen där han "turligt" nog har just det som man söker.
Jag testar och skriver ett svar till honom att "han kan väl presentera" vad han har. Ännu har han inte svarat !
Är det någon annan som fått mail från denna person ? För mig "luktar" det bedragare ! Eller har jag fel!
Mvh
Rolf