Annons

Vart tog Scannerman och apdemonen vägen

Produkter
(logga in för att koppla)

duckie

Aktiv medlem
Nyligen ville jag titta på Eugen Extremo von Scannermans bilder, men upptäckte till min besvikelse att han inte är medlem längre. Blev han utkastad eller lämnade själv?
Oavsett vilket undrar jag om någon vet var jag kan se hans kollektion av bilder där apdemonen poserar med sina vänner.

Anders

Han ville avsluta sitt medlemskap helt för ganska länge sen, så det är därför han inte finns längre.

Det svarar bara på halva inlägget, har du någon aning om han har en egen gallerisida någonstans?

Anders

Merlin skrev:
Lustigt med svenska medlemmar som skriver och kommenterar bilder på engelska...:)

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår varför det är lustigt. Bör inte valet av språk bero på vem man riktar sig till?

Marcin Górski och Jeanne Wells är inte heller svenskar. Vidare förstår en stor del av de inviterade gästerna inte svenska. Detsamma gäller besökarna.

Däremot är säkerligen min engelska grammatik lustig emellanåt ;)

Bästa, F.

Fick intrycket av att samtliga medlemmar var svenskar och då förstod jag inte varför man skrev på engelska till varandra (när man kommenterade varandras bilder). DET tyckte jag var lustigt.

/Stefan

Så här är det.
Hur intressant (för dig t ex) Merlin, är en fotosida/blogg på enbart Polska?
Och då talar ändå troligen över 50 miljoner människor polska.
Jämför med en blogg/fotosajt med ett språkområde på max 9 miljoner(svenska).

Hur intressant är den för en internationell publik? Nada...för att prata spanska.

Vi har som sagt två vänner i vår grupp som inte förstår ett smack svenska. Men dessutom riktar vi oss till en internationell publik, med internationella gästfotografer osv.

Varför inte önska oss lycka till i stället? Det går bra för The F Blog. By the way.

-u said it

urbano skrev:
...
Hur intressant är den för en internationell publik? Nada...för att prata spanska.

...

Nja, det är fler som pratar spanska i världen än som pratar engelska.

Men jag förstår ditt resonemnag, självklart skall man använda ett internationellt språk om man vill nå utanför sitt lands gränser. Man kan faktisk använda engelska även om huvudgruppen är svenskar.

Förstår inte denna jakt efter att allt skall vara på moderspråket. Själv så har jag enbart engelska progam till datorn om språk på menyerna på mna pryttlar.

Nome Nescio skrev:

Apselut. Soy uno de ellos. Jag är en av dem.
Men fler har nog engelska som andraspråk.

Du har för övrigt helt rätt i allt du säger

Saludos

/Urbano

Nome Nescio skrev:

Men jag förstår ditt resonemnag, självklart skall man använda ett internationellt språk om man vill nå utanför sitt lands gränser. Man kan faktisk använda engelska även om huvudgruppen är svenskar.

Förstår inte denna jakt efter att allt skall vara på moderspråket. Själv så har jag enbart engelska progam till datorn om språk på menyerna på mna pryttlar.

Instämmer!
/ F.

Sorry Ulf (och F Skott) var på lite kasst humör, men ska naturligtvis inte låta det gå ut över någon oskyldig.

MEN jag tyckte det verkade lite lustigt i och med att jag trodde att alla var svenskar. Men så var alltså inte fallet.

Sen tycker jag definitivt att man ska bejaka det egna modersmålet. Man kan ju skriva på både ock (det har jag gjort på min hemsida). Kanske finns en och annan som har svårt för engelskan. Men det är inte jag att bestämma på eran sida.

Mvh Stefan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto