imajica
Aktiv medlem
Att Paypal inte ger nån vidare säkerhet kan jag hålla med om. Men att det skulle vara ett krångligt system som inte funkar? Har själv använt det hundratals gånger och det har funkat klockrent. Kan knappast bli enklare! Och som påpekats tidigare i tråden, ofta finns det inga vettiga alternativ - prova att köpa nåt från tyska ebay till exempel. Gissar iofs att det blivit lättare att föra över pengar mellan banker i olika länder nuförtiden, men förr var det iallafall både dyrt och långsamt. Och det ger fortfarande inte en högre säkerhet.
För övrigt är inte Payson ett dugg bättre vad det gäller säkerheten. Såvida du inte använder deras Payson-garanti, men det är en tilläggstjänst som kostar extra.
På det stora hela så är det knappast betalningsalternativet i sig som styr risken att bli lurad. Som tur är har ju ebay ett ganska vettigt feedbacksystem. Köp inte av säljare med dålig feedback, helt enkelt. Så tycker jag iallafall
För övrigt är inte Payson ett dugg bättre vad det gäller säkerheten. Såvida du inte använder deras Payson-garanti, men det är en tilläggstjänst som kostar extra.
På det stora hela så är det knappast betalningsalternativet i sig som styr risken att bli lurad. Som tur är har ju ebay ett ganska vettigt feedbacksystem. Köp inte av säljare med dålig feedback, helt enkelt. Så tycker jag iallafall