Jag har samma erfarenhet som trådskaparen, flera gånger om. Senast var för två veckor sedan när jag skulle köpa ett objektiv, som i vanlig ordning var "tillgängligt" enligt hemsidan. Efter en timmes köande för att komma fram till disken fick jag reda på att det inte fanns i lager. Som med de tre andra produkter jag försökt köpa av dem under det senaste halvåret.
Det framgick heller inte av hemsidan vilken typ (av två möjliga) objektivet var. Det skulle expediten ta reda på till dagen efter, om jag gjorde en ickebindande beställning.
Två veckor senare ringer han till min telefonsvarare och säger att det har kommit. Då hade jag naturligtvis redan handlat hos någon annan, och ignorerade helt enkelt samtalet. Varför ska jag ringa och avbeställa något när de inte orkar ringa mig på utsatt tid?
Det är så jävla fräckt att misskreditera någon, nyss var det Expert i en annan tråd som var i blåsväder.
Det är ganska fräckt att uttala sig om något som man inte vet ett skit om också. Kände du till trådskaparens beställning?
Om du inte får dina saker i tid, ta upp det med företaget
Det har jag gjort, men det har inte hjälpt. De ha samma ruttna service fortfarande, trots att jag påpekat problemen vid flertalet tillfällen.
Observera att jag inte har något alls emot de anställda i butiken, utan att detta är ett logistik- och underbemanningsproblem i deras organisation. Man kan inte ha lagret i Finland och påstå att sakerna är "tillgängliga", samtidigt som man tar flera veckor på sig att ens svara på mail eller med utlovade telefonsamtal.
Hur låga priser de än har så sätter jag inte min fot där igen. Det är inte värt besväret. Objektivet jag tänkte köpa lyckades en annan handlade få hem på EN dag direkt från generalagenten i Sverige. Hur svårt kan det vara egentligen?