Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för Rajala Foto

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
trots att det står Tillgänglighet: direkt på deras sida har de efter 1 månad inte lyckats leverara min beställing

De svarar inte på mail och försöker man ringa är det antingen telesvar eller upptaget

trots att det står Tillgänglighet: direkt på deras sida har de efter 1 månad inte lyckats leverara min beställing
De svarar inte på mail och försöker man ringa är det antingen telesvar eller upptaget

Jag har handlat av dom flera gånger i deras butik i Stockholm och det har alltid fungerat.

Har samma erfarenhet som Magnus fast för mig tog det två veckor till leverans. De svarar inte på mail. De hade ett formulär där man kunde fråga om inbyte, inget svar där heller!

Tycker man har läst ofta om deras oskick nu. Kanske Fotosidan skulle kreditera dem deras reklampengar och ta bort annonerna här för att markera allvaret. För Fotosidan sitter väl i fotografens knä och inte i Mammons?

En gång är ju ingen gång, medans två gånger är en gong-gong...

Konkurs? Knappast när det gäller ett så stort, pålitligt och anrikt bolag som Rajala. De har dock ett dåligt näthandelsystem och fula hemsidor som jag tycker de borde byta ut snarast möjligt.

Att de inte svarar på mail inom en godtagbar period är förstås dåligt, antar att det beror på resursbrist och deras dåliga näthandelssystem. Det att de nyligen som ett finskt bolag etablerat sig på svenska marknaden gör det ju inte lättare. (Av någon orsak verkar det vara avsevärt lättare för svenska bolag att etablera sig i Finland är för Finska bolag i Sverige. Här i Vasa till exempel finns massvis av svenska affärskedjor som går bra. Kul iaf att Rajala verkar ha lyckats mycket bättre än medeltalet på svenska marknaden, men de har uppenbarligen lite saker att ordna upp).

Lurendrejare är de i alla fall absolut inte.

Det är så jävla fräckt att misskreditera någon, nyss var det Expert i en annan tråd som var i blåsväder.
Om du inte får dina saker i tid, ta upp det med företaget .
Så jävla svårt är det väl inte att få tag i någon!
I Malmö svarar dom direkt, ring dit och fråga varför det dröjer.De har samma datorsystem och kan sannolikt svara på lagertillgång och varför dom säger att tillgång är direkt.

Det är så jävla fräckt att misskreditera någon, nyss var det Expert i en annan tråd som var i blåsväder.
Om du inte får dina saker i tid, ta upp det med företaget .
Så jävla svårt är det väl inte att få tag i någon!
I Malmö svarar dom direkt, ring dit och fråga varför det dröjer.De har samma datorsystem och kan sannolikt svara på lagertillgång och varför dom säger att tillgång är direkt.

Jag beställde inte från någon butik i Malmö jag la en order på internet och betalade i förskott , de skicka en faktura där de lovade att leverara inom en vecka pga att varan var slut i lager trots att det stog leverarans direkt.

Efter det har jag inte fått svar när de kan leverara ............

Tvärtemot dig tycker jag att det är helt rätt av Magnus att uttrycka sitt missnöje med en leverantör om han upplever att han inte får den service han anser att han borde få.

Eftersom vi bara vet den enes historia så tycker jag att det är jävligt dåligt att skriva varning etc.
Återkom när Rajala har svarat.

Återigen, ring Malmlöaffären, jag har inga som helst problem att komma i kontakt med deras anställda, de kan säkerligen svara på dina frågor.

När man är hörselskadad fungerar det bättre med mail än att be någon annan att ringa, de flesta nätbutiker svarar oftast inom några timmar

När man är hörselskadad fungerar det bättre med mail än att be någon annan att ringa, de flesta nätbutiker svarar oftast inom några timmar

Om du har problem med att ringa, så kan jag ta på mig ansvaret att kolla upp ditt ärende.
Maila mig, jag svarar på mail om du behöver hjälp.

Jag har samma erfarenhet som trådskaparen, flera gånger om. Senast var för två veckor sedan när jag skulle köpa ett objektiv, som i vanlig ordning var "tillgängligt" enligt hemsidan. Efter en timmes köande för att komma fram till disken fick jag reda på att det inte fanns i lager. Som med de tre andra produkter jag försökt köpa av dem under det senaste halvåret.

Det framgick heller inte av hemsidan vilken typ (av två möjliga) objektivet var. Det skulle expediten ta reda på till dagen efter, om jag gjorde en ickebindande beställning. Två veckor senare ringer han till min telefonsvarare och säger att det har kommit. Då hade jag naturligtvis redan handlat hos någon annan, och ignorerade helt enkelt samtalet. Varför ska jag ringa och avbeställa något när de inte orkar ringa mig på utsatt tid?

Det är ganska fräckt att uttala sig om något som man inte vet ett skit om också. Kände du till trådskaparens beställning?

Om du inte får dina saker i tid, ta upp det med företaget
Det har jag gjort, men det har inte hjälpt. De ha samma ruttna service fortfarande, trots att jag påpekat problemen vid flertalet tillfällen.

Observera att jag inte har något alls emot de anställda i butiken, utan att detta är ett logistik- och underbemanningsproblem i deras organisation. Man kan inte ha lagret i Finland och påstå att sakerna är "tillgängliga", samtidigt som man tar flera veckor på sig att ens svara på mail eller med utlovade telefonsamtal.

Hur låga priser de än har så sätter jag inte min fot där igen. Det är inte värt besväret. Objektivet jag tänkte köpa lyckades en annan handlade få hem på EN dag direkt från generalagenten i Sverige. Hur svårt kan det vara egentligen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar