Simon Tirkel skrev:
Är inte vikten bra? Eftersom den ger extra stadga?
Det finns två sidor av myntet. visst ger vikten stadga men när man går runt med en kamera hela dagarna eller är ute och vandrar vill man kanske slippa onödig vikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Simon Tirkel skrev:
Är inte vikten bra? Eftersom den ger extra stadga?
ZoMbiE skrev:
Haha janne, då får du allt köpa dig ett par hantlar
Nää då jag vet vad du menar, det blir tungt efter en stund, men för oss svaga har de uppfunnit en bra funktion - IS, kanske skaffar mig ett sånt en dag när ekonomin tillåter..
cw-op skrev:
Du får köpa dig större o tyngre objektiv, Janne!
Slå två flugor å få lite styrketräning samtidigt som du plåtar vetja! Va´ stark du ska bli sen, så mycket som du fotar! (C;
En ljusstark 5-600 sisådär, handhållen då förstås och en 2x tc för rätta hävstångseffekten borde göra sitt för triceps, biceps och pecs - Men då måste du nog ha batterigreppet i alla fall! (C; JANNE
Liax skrev:
Har inte de andra kameratillverkarna något liknande??
/Joakim
Ludwig skrev:
Vill man bara ha en förlängning så är det väl inte svårare än att slöjda till ett grepp av trä? Funderar på att göra det till min D70. Slöjdar man i asp så går det nog rätt fort eftersom det är mjukt att tälja i och dessutom lätt.Fäster det på kameran gör man i stativgängan med matchande bult. Blir det av så postar jag en bild, jag lovar. Jag tror det var nån annan här som hade snidat till något dylikt.
cw-op skrev:
Det låter canon men ska du inte slå på stort å' slöjda i ebenholtz istället? Svart, elegant & tungt! Asp låter lite "darrigt" till den fina kameran väl? Risken blir väl oxo att den blir förväxlad med en Pentax 67a - Dom hade väl trähandtag som option vill jag minnas? Skall du fästag stativgängan så finns det ju färdiga hane/honabrickor så att du kan använda stativ som vanligt. Nyfiken på resultatet - Lycka till! JANNE
Niclasfoto skrev:
IS hjälper inte den som är svag utan den som är stark nog.
IS fungerar som en effektiv hjälp med kameran på stativ, tro det eller ej!
IS och rörliga motiv tror många är oförenligt men det är det Ej!
Drar mer ström gör det men knappt märkbart eftersom linserna är "nya",,,
Mvh Niclas, som använder IS och ofta stativ mot desutom rörliga motiv,,,