Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför krypterad fil i Nero ?

Produkter
(logga in för att koppla)

UMC

Aktiv medlem
När jag sparar mina bilder från kameran (Nikon D80) tagna i RAW format så står där under filtyp om man tittar på filen i utforskaren "Krypterad fil i Nero".
Använder Photoshop Elements 5.0. för att hämta bilderna från kameran Är detta rätt eller ????.
Förstår inte varför Nero är inblandat.

När du installerade Nero registrerade den en viss filnamnsändelse som "Krypterad fil i Nero". Filerna från kameran råkar ha samma ändelse och visas därför i utforskaren som "Krypterad fil i Nero" trots att det inte är en sådan fil.

Ljung skrev:
När du installerade Nero registrerade den en viss filnamnsändelse som "Krypterad fil i Nero". Filerna från kameran råkar ha samma ändelse och visas därför i utforskaren som "Krypterad fil i Nero" trots att det inte är en sådan fil.

Tackar för svaret.

Hur ändrar man i Nero för att ta bort den associationen - jag hittar inte det stället.
Jag vill helst slippa att ta bort programmet.

Om jag kommer ihåg windows rätt så i utforskaren välj en av filerna som har filändelsen du vill ändra, högerklicka och välj 'öppna med', sen väljer du 'välj program' i rutan som kommer upp väljer du tex din rawkonverterare och under rutan finns en kryssruta 'öppna alltid den här typen av filer med detta program', ticka i den och 'ok'...

Typ. Ta mig inte på orden dock, var länge sen jag hade windows... :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto