Annons

Varför hände detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Harubla

Aktiv medlem
Först vill jag bara säga att jag är lite osäker på om detta är den rätta platsen att fråga.

När jag var ute och fotade igår tog jag många bilder som vanligt. I kameran såg de helt ok ut. Men nu när jag kollade på en av bilderna i datorn ser man att det uppenbarligen har hänt någonting.

Jag har aldrig sett någonting liknande innan, men ni kanske har?

http://img502.imageshack.us/img502/2161/blablablaia9.jpg

Jag har sett en annan tråd som visade upp liknande bilddefekter, kommer tyvärr inte ihåg vad tråden heter, men det kanske någon annan känner till.

Vilken kamera?
Ser precis ut som det omtalade sensorfelet som var rätt vanligt för ett par år sedan. Har haft det själv och fick det repat på garantin.

Kan vara risigt minneskort. Det kan ju ändå se bra ut i kameran om förhandsvisningen skapas från kamerans inbyggda minne och lagras som metadata i bildfilen.

Jo, det är en D60. Inne i kameran ser bilden hur bra ut som helst. (kvalitetsmässigt, såklart)
Betyder detta att det är minneskortet som felar?

Har haft samma fel på min gammla d70 och det var minneskortet som strula bytte och det funka bra igen provade att byta tillbax och samma sak inträffa på ca 2-3bilder av 100

Hur har du fört över bilderna till datorn? Hade en defekt sladd en gång som skapade detta fel när de fördes över.

Om du har bilderna kvar på kortet så prova att föra över dom till datorn igen, ibland kan kommunikationen krångla och då kanske det går bättre nästa gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar