macrobild
Avslutat medlemskap
Skaffa PhaseOne , rawshooter eller Cs2 så slipper du.Bearded skrev:
Oj va man måste krångla för att "framkalla" bilderna med Nikon)
Mikael
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skaffa PhaseOne , rawshooter eller Cs2 så slipper du.Bearded skrev:
Oj va man måste krångla för att "framkalla" bilderna med Nikon)
Bearded skrev:
Martin..lycklig...vänta du, flera av mina kollegor som köpt eländet har bytt märke..till vadå..gissa)
macrobild skrev:
Konvertera bilderna till DNG (snabbt o enkelt) så spar du plats och dessutom går de alldeles utmärkt att öppna i CS
Mikael
Jag har det i mitt arbetsflöde. spar också ca 5Mb på varje bildfil. Från ca 19 till 14-15 Mb.AFE skrev:
Jag funderar på att konvertera mina RAW-filer till DNG (trots att jag kör "det andra märket"), men det innebär ju ett extra steg i framkallningen. Hur pass snabb är den där konverteraren, och är det så enkelt som att hälla en massa RAW-filer i den så spottar den ur sig DNG:ar?
jag menar inte att man måste sluta skämta i alla forum, men just märkesforumen är det rätt koko att skämta eftersom det är garanterat någon som kommer reta sig på det och så förstör man för trådstartaren.AFE skrev:
Jag håller med dig Christel om att det är svårt med skämt eller ironi i nät- eller mejldiskussioner. Samtidigt tycker jag det skulle vara trist utan ...
baj baj, vi ses i fritt forum.. ;o)Bearded skrev:
Christel, jag fattar, jag lägger av...eftersom detta är ett seriöst så kallat forum...Tack å ajö)
Bearded skrev:
Tomas, man ska tydligen inte skämta om så allvarliga saker som smällor så jag får väl dra mig tillbaks...lite synd, men jag som jobbar i "skiten" ska nog inte lägga mig i vad folk vill ha för smällor...även på skämt, detta är tydligen ett enormt känsligt ämne för icke yrkesutövande folk!
Björnen)
guru?!? nej då har du verkligen missförstått.Bearded skrev:
Nä, Christel där ses vi inte, utan vänta på eran "guru" Janne Are..nåt..han kan nog allt..fniss)
macrobild skrev:
Konvertera bilderna till DNG (snabbt o enkelt) så spar du plats och dessutom går de alldeles utmärkt att öppna i CS
Mikael
Bearded skrev:
Martin, det heter inte Photoshop CS, det heter Photoshop 8.....funkar inte...nöjd...med Nikon...stackare)
Bearded skrev:
Martin..lycklig...vänta du, flera av mina kollegor som köpt eländet har bytt märke..till vadå..gissa)
MikeTheBike skrev:
Ursäkta om jag stör i Nikon - Canonbråket
Har laddat ner DNG 2.4 men den vill inte ta mina D2X-bilder, "does not contain any supported camera raw files"???
Manualen nämner inte att 2.4 supportar D2X?? Gör den det och i så fall vad kan vara fel??