Sonnaren
Aktiv medlem
Näe, tror jag aldrig. Skulle fråga mig själv:hansen2 skrev:
Tror Ulf kommer få värja sig från klämsugna fs:are i framtiden
/Johan
1) Skulle mina bilder bli bättre?
Svar nix, plåtar >90% i B/W, vill ha filmens dynamikområde (som digitalt inte klarar i EN exponering).
2)Får jag bättre skärpa i bilderna (i den mån detta skulle vara så nödvändigt)?
Svar näe, har inte sett något digitalt som ens når min SWC till knähöjd.
3) jag vill gärna se mina diabilder ( inte många men 300-500/år - ibland fler) projicerade i stort format. Går det bra med DSLR?
Svar: Hahahaha!!!! Den var rolig!!
4) Sökaren, den vill jag ha stor och ljus och med mycket goda möjligheter att avgöra skärpedjup. Skulle det bli lika bra med....
Svar: SLUTA!!!, jag skrattar ihjäl mig!!!
Så fortsätter jag min inre monolog, och det är utanför affären. Därefter går jag hem, beställer något hundratal rullar film och kanske en påse Microdol-X.
Det blir inget klämt och känt, jag har inte ens någon lust till det.
Som framgår av de bilder jag visar här har jag inget behov av automatskärpa, bracketing, serietagning osv. osv. Det finns på mina Nikonkameror men har aldrig ens varit inkopplat.
Dessutom har jag de fågelbilder jag behöver (2 stycken). Likaså de blomsterbilder jag vill ha (ca 15 stycken). I övrigt nöjer jag mig mina fågelböcker (betydligt fler än fågelbilderna...;-)) ). Och beträffande blombilder är det OK för min del med mina herbarier och florae i många olika varianter. De innehåller mycket bra illustrationer.....
Us