Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför är jag efter?????

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Jag udrar över varför jag får se ett svar i diskussionen långt efter andra.
Om nån skrivit ett inlägg så tar det så lång tid innan det syns på dagens sista inlägg. (för mig)
Varje inlägg som kommer har alltid en massa svar och jag hinner aldrig först.:0)
Spelar väl inte så stor roll men det är jobbigt om man själv skrivit något inlägg som man vill bevaka på, säg på tre ställen. Och måste gå till varje ställe för att se i stället för att titta på senaste inlägg.
Är det bara jag som har det problemet.????
Kanske det tar lång tid för kommentarer att komma hit upp.:0)
Mvh/-Anders

Nu ser jag det här meddelandet.
Otroligt snabbt faktiskt.
7 stycken hann in innnan jag fick se det på sista inlagda.
Brukar vara mer.
Why???
Mvh/-Anders

Är det startsidan du pratar om? Den uppdateras inte i realtid utan bara då och då, för att hålla ner belastningen på servern. Går du in på sidan Lista nya/olästa så får du däremot se dina inlägg direkt.

Men om du skriver ett inlägg och valt inställningen (under textrutan) Bevaka svaret, så får du ju ett email så fort någon har besvarat svaret. Denna feature är default så du borde få email så fort någon svarar. Du kan även lägga bevakningar på de enskilda forumen. Då får du ett email så fort någon skriver ett inlägg och du kan hinna svara innan de har blivit "känt".

/ Marcus - som kommer få en bevakning på denna tråd :)

Förut med en äldre version av Safari och OSX hade jag det problemet och var tvungen uppdatera allt efter att jag gått in på lista nya igen. Kan det bero på din webläsare tro?

Marcus och Jim tack
Jag vill inte få en massa mail.
Och jag kan vänta 7 minuter eller vad det är för att det kommer på senast inlaggda.
Undrade bara varför!!!
Om man är lite annorlunda eller nåt.
Ja. det är man ju men ....
Kan leva med det........Fast det är ett helvete.:0)
Mvh/-Anders

lotelo skrev:
Förut med en äldre version av Safari och OSX hade jag det problemet och var tvungen uppdatera allt efter att jag gått in på lista nya igen. Kan det bero på din webläsare tro?

Explorer. Är det rätt svar??
Som webbläsare alltså.
Själv kör jag skogsstjärnan.:0)
Men det verkar inte vara något av de sakerna som är avgörande.
Mvh/-Anders

Brummelisa skrev:
Men vi som är fast i det här träsket och är helt beroende av fs ÄLSKAR den funktionen :)

/ Marcus
Oh, ännu ett tecken på att man inte är fast i träsket:)

Anders. Du borde kunna fråga Christer om råd eller skriva i "kategori fotosidan" egentligen? Något verkar ju knepigt..

Ah, Det var bara en parentes.
Lite irri ibland men det går att leva med.
kategori fotosidan" vet jag inte vad det är.
Tänkte inte göra nån stor apparat av det det här.
Tänkte kanske att nån annan har samma problem.
Mvh/-Anders

Antingen har ingen svarat eller lagt in nåt nytt inlägg på denna tid men inget har hänt än med F5
-Anders

Och ändå har inlägg kommit 00. 03 och 06.
Och kanske fler som jag inte ser på sista inlaggda.
Men jag tror vi får leva med det här.
Eller att jag får det.
Inte så förbannat viktigt.
Lite intressant dock.
Mvh/-Anders

så är det nog...
men visst, det finns en fördröjning, som jag har märkt mellan att det kommer ett nytt inlägg eller en ny tråd, tills att det dyker upp på förstasidan. Ibland dyker det inte upp alls.
Det måste bero på uppdateringsfrekvensen som är satt mellan förstasidan och databasen.

Vad gäller en enskild sida, så är det bara F5 som gäller.
Websidor är s k pull-system, om man inte begär att få en ny sida, så får man ingen. Browsrar är också bandbredsssnåla och är gjorda för att först kolla om det hänt något vid en request, har det inte det, så hämtas sidan från browserns cache, på din dator.

F5 hjälpte inte på sista inlagda.
Men jag tror att om jag går in på den tråd jag vill kolla att det funkar.
Inte säker dock.
Mvh/Anders

ANNONS