ANNONS
Annons

varför är fåglarna så snygga??!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hallå !!
Varför ger ingen trådskaparen ett vettigt svar istället för att tjafsa ?

Jag skulleockså vilja veta eftersom jag själv helst ser fågelbilder MED miljö och gärna 20% fågel och resten snygg och därtill passande omgivning. Porträtt kan man ju kika på i varenda fågelbok.

Mvh/Gunte..

gunte skrev:
Hallå !!

Jag skulleockså vilja veta eftersom jag själv helst ser fågelbilder MED miljö och gärna 20% fågel och resten snygg och därtill passande omgivning. Porträtt kan man ju kika på i varenda fågelbok.

Mvh/Gunte..

Jag säger det igen, vad finns det att förklara? Alla gillar olika saker, så är det bara. Och många gillar fågelbilder som sagt. Nakna tjejer får också överdrivet många tittar och kommentarer.

gunte skrev:
Tycker inte vi tjafsar. Möjligtvis skämtar och ironiserar lite... ;-)

Ok, om man skall titta närmare på vad trådskaparen skrev och frågade:

Ludvig Helin skrev:
Jag blir inte klok på alla fågelbilder som har typ tusen kommentarer..Jag menar alla fåglar ser ju typ likadana ut, men likförbannat håller folk på att fota dem hela tiden! Jag försåtr inte tjusningen med fågelbilderna helt enkelt..Kan någon förklara?
Detta tolkar jag som att Ludvig är rätt less på att se fågelbild efter fågelbild med en massa kommentarer. Notera att han tycker att alla fåglar ser likadana ut, inte bilderna.

För mig är inlägget ett uttryck för att det finns "för många" ointressanta bilder snarare än ett genuint intresse för att ta reda på vad tjusningen med just fågelbilder är. Och om personen inte förefaller villig att förstå tjusningen, så är det ingen större vits med att försöka förklara den heller.

Alla har väl olika intressen och smak med vilken typ av bilder man gillar. Och gillar/förstår man inte en viss typ av bilder kan man ju sluta titta på dem. Det är rätt enkelt faktiskt. ;-)

Men jag kan ju ha tolkat Ludvigs inlägg fel också.

Ludvig Helin skrev:
Jag blir inte klok på alla fågelbilder som har typ tusen kommentarer..Jag menar alla fåglar ser ju typ likadana ut, men likförbannat håller folk på att fota dem hela tiden! Jag försåtr inte tjusningen med fågelbilderna helt enkelt..Kan någon förklara?

Hur lätt är det att regisera fåglar ?

Det är till dels utmaningen som betyder mycket för mig. En modell i studio blir lite för enkelt,, även om jag inte vill bagatelisera utmaningarna där..;)!

Närheten till naturen är mycket viktig..

I naturen så kan man inte heller regisera ljuset så enkelt som i studion.. det blir en utmaning i sig själv.

Alla fåglar ser likadana ut ????
Nej och nej. Det värsta jag har hört !!!!

Klart att fåglar i "ansiktet" ser rättså uttryckslösa ut men med hjälp av miljö, ljus och arttypisk rörelse så får man typ alltid "unika" bilder sett till fågelns uttryck.

Kika tex på bilder av gärdsmyg, nötvecka och storlom mfl mfl.. mycket arttypiska rörelser och uttyck som är så otroligt olika varandra.

Fåglar har också individuella olikheter.. men det skall mer insats för att se och förstå de:)

MVH Niclas,

Tycker det är fascinerande hur många (inkl jag själv nu) som har bemödat sig med att svara på den här nonsenstråden. Det finns många saker man inte förstår, Ludvig.

Nej, slut på energi här iaf....

Pongu skrev:
För övrigt är trådskaparen i min mening ett troll.
Ett internettroll eller forumtroll är en person som skriver ett provocerande inlägg i hopp om att folk ska nappa (trolling=ro drag efter båt) och det ska bli en hetlevrad debatt.

Citat:
"Jag blir inte klok på alla fågelbilder som har typ tusen kommentarer..Jag menar alla fåglar ser ju typ likadana ut, men likförbannat håller folk på att fota dem hela tiden!"

/Pontus

Pongu skrev:
Alt 2: Evolutionen har skapat dem så snygga. Grottmänniskor som ville ha vackra motiv att avbilda på sina stentavlor kastade ut frön och nötter till de vackraste fåglarna, vilket fick till följd att de överlevde i högre grad och fick fler ungar!

För övrigt är trådskaparen i min mening ett troll.

/Pontus

Den versionen kan jag mer tänka mej. =)

Ludvig Helin skrev:

Det är som att jaga men man slipper dödandet. Kanske är en liknelse med fiske bättre ändå; man väntar och väntar, när fisken/fågeln dyker upp rusar adrenalinet till och man gör sig redo att knäppa/göra mothugg.

Är man duktig/har tur får man napp/en bra bild.
Annars släpper fisken eller så får man en suddmes(http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=70168).

Lägger ut bilderna på FS gör jag för att få kritik och utvecklas, men även för att jag vill ha bekräftelse eller bara helt enkelt dela med mig av nåt jag själv tycker om.

Och ja, trådstartaren är ett troll, men jag tyckte ändå att det fanns anledning till en personlig reflektion... :)

/H

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar