Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Var köpa D70s?
- Trådstartare mrmozart
- Start datum
dl_4711
Aktiv medlem
mrmozart skrev:
Någon som vet om det finns någon butik någonstans som har en D70s på lager?
Har en kollega som står i kö och har ringt runt till massor av ställen. Igår gav han upp och köpte KM 5D till frugan istället. ;-)
oscar jensen
Medlem
Känns jobbigt det här. Jag har en 4 veckor gammal beställning liggande. Funderar starkt på att beställa en d50 i stället. Men då får man ju inte D70ns kitobjektiv.
Svårt.
Svårt.
macrobild
Avslutat medlemskap
Höstens "nyheter" skall presenteras på en pressträff 1 nov av Nikon i Stockholm. Möjigen håller några produktionslinjer på att ställas om för de nya kamerorna, kameran? (spekulation). D200?
Mattssons Foto i Lund skulle fått D70s till igår. Förhörde mig, men inte ens de hade någon hemma.
Mikael
Mattssons Foto i Lund skulle fått D70s till igår. Förhörde mig, men inte ens de hade någon hemma.
Mikael
Senast ändrad:
Segeson
Aktiv medlem
mrmozart skrev:
Någon som vet om det finns någon butik någonstans som har en D70s på lager?
Japp.
Butik.It har 4 stycken hemma.
Nikon D70S KIT W/18-70, 12380:-
Här har du en direktlänk
Lycka till med plåtandet.
eljenmyr
Aktiv medlem
Re: Re: Var köpa D70s?
Jo, men ca 2.500 spänn mer är bra saftigt bara för att man inte orkar vänta.
Segeson skrev:
Nikon D70S KIT W/18-70, 12380:-
Jo, men ca 2.500 spänn mer är bra saftigt bara för att man inte orkar vänta.
edsjo
Aktiv medlem
mrmozart skrev:
Allt verkar OK med kameran, fast manualen är på franska
Engelska (och kanske svenska också?) manualer finns på nätet, utifall din franska inte är så god. Till D70 finns manualer här t.ex.:
http://www.nikon.com.sg/TechSupp/Manual/DIGISLR/DIGISLR_Manual.htm
Segeson
Aktiv medlem
Om du registrerar dig på Nikons svenska hemsida verkar det som att det skulle kunna gå att få tag i en svensk manual, ladda ner en alltså.
Vill du ha en pappersvariant kostar den 450:- och finns att beställa på samma sida.
Kolla mer på:
Nikons svenska registreringssida.
Vill du ha en pappersvariant kostar den 450:- och finns att beställa på samma sida.
Kolla mer på:
Nikons svenska registreringssida.
johan.morck
Aktiv medlem
Har aldrig sett någon svensk där, bara engelska.
Segeson
Aktiv medlem
Tompe skrev:
ska till New York den 12:e och vill verkligen ha kameran med mig, 1500:- extra verkar inte så orimligt just nu :suck:
Köp den i NY istället, blir ju ännu billigare.
B&H har den hemma.
Kolla här!
Dom finns här:
Karta
Tompe
Medlem
Jag vet mycket väl att kameran finns på B&H, med tanke på dom potentiella garantiproblemen så har jag dock tänkt köpa en i Sverige (eller åtminstone Europa)
Jag har varit på B&H ett flertal ggr tidigare och har definitivt tänkt svänga förbi nu också, en SB-600 är t.ex. mycket billigare där, objektiv är generellt också billigare och med sådana saker så är jag beredd att ta risken med garantier (tänkte nog köpa ett 50mm F1.8 som man kan få för $99)
Adorama i New York verkar också ha bra priser, tänkte gå dit och kolla också, någon som varit där och kan säga om det var "värt det"
D70s verkar finnas hemma på itbutikken.se är det någon som har erfarenhet att handla av dom !?!, 1400:- dyrare än på dom flesta andra ställen men med tanke på mitt avresedatum så kanske det är värt det...
Jag har varit på B&H ett flertal ggr tidigare och har definitivt tänkt svänga förbi nu också, en SB-600 är t.ex. mycket billigare där, objektiv är generellt också billigare och med sådana saker så är jag beredd att ta risken med garantier (tänkte nog köpa ett 50mm F1.8 som man kan få för $99)
Adorama i New York verkar också ha bra priser, tänkte gå dit och kolla också, någon som varit där och kan säga om det var "värt det"
D70s verkar finnas hemma på itbutikken.se är det någon som har erfarenhet att handla av dom !?!, 1400:- dyrare än på dom flesta andra ställen men med tanke på mitt avresedatum så kanske det är värt det...
Steffo74
Aktiv medlem
Tompe skrev:
Alltså du har handlat av itbutikken !?!, blev lite förvirrad med tanke på alla olika affärer jag diskuterat i mitt tidigare inlägg
Hehe, jo, har beställt av dem, var några årsedan men då fungerade det galant och eftersom de finns fortfarande kvar så skulle jag tro att de har gjort bra ifrån sig
Dett trots att det är ett danskt företag