Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa D70s?

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar vara helslut i hela riket :(

Och jag har inte fått någon som har info om när det kommer in nya heller. Den som väntar på något gott får ofta magsår.
 
Äsch då... jag har varit och provkänt på 350D med, men den kändes inte alls lika rolig att fota med... vad ska man göra...?
 
Känns jobbigt det här. Jag har en 4 veckor gammal beställning liggande. Funderar starkt på att beställa en d50 i stället. Men då får man ju inte D70ns kitobjektiv.
Svårt.
 
Höstens "nyheter" skall presenteras på en pressträff 1 nov av Nikon i Stockholm. Möjigen håller några produktionslinjer på att ställas om för de nya kamerorna, kameran? (spekulation). D200?

Mattssons Foto i Lund skulle fått D70s till igår. Förhörde mig, men inte ens de hade någon hemma.

Mikael
 
Senast ändrad:
Nu har jag köpt kamera! Orkade inte vänta längre utan köpte i Paris på semestern. Allt verkar OK med kameran, fast manualen är på franska :) Priset var OK med, ca 10300kr inkl 1Gb no-name-kort. Europagaranti.

Nu ska det fotas :))
 
OK, suveränt! Jag misstänkte att det fanns på nätet och jag tror även att det följde med på en skiva i paketet. Min franska är ytterst begränsad, så jag måste nog skaffa mig en svensk eller engelsk version ja :)
 
Om du registrerar dig på Nikons svenska hemsida verkar det som att det skulle kunna gå att få tag i en svensk manual, ladda ner en alltså.
Vill du ha en pappersvariant kostar den 450:- och finns att beställa på samma sida.

Kolla mer på:
Nikons svenska registreringssida.
 
Typiskt, har precis sålt min Nikonos V och min Coolpix 5700 för att köpa en D70s och så är det väntetid... ska till New York den 12:e och vill verkligen ha kameran med mig, 1500:- extra verkar inte så orimligt just nu :suck:
 
Om du köper i USA, tänkt då bara på att standardgarantin nog inte gäller i Europa och att du kan behöva köpa till den separat.
 
Jag vet mycket väl att kameran finns på B&H, med tanke på dom potentiella garantiproblemen så har jag dock tänkt köpa en i Sverige (eller åtminstone Europa)

Jag har varit på B&H ett flertal ggr tidigare och har definitivt tänkt svänga förbi nu också, en SB-600 är t.ex. mycket billigare där, objektiv är generellt också billigare och med sådana saker så är jag beredd att ta risken med garantier (tänkte nog köpa ett 50mm F1.8 som man kan få för $99)

Adorama i New York verkar också ha bra priser, tänkte gå dit och kolla också, någon som varit där och kan säga om det var "värt det"

D70s verkar finnas hemma på itbutikken.se är det någon som har erfarenhet att handla av dom !?!, 1400:- dyrare än på dom flesta andra ställen men med tanke på mitt avresedatum så kanske det är värt det...
 
Alltså du har handlat av itbutikken !?!, blev lite förvirrad med tanke på alla olika affärer jag diskuterat i mitt tidigare inlägg ;)
 
Tompe skrev:
Alltså du har handlat av itbutikken !?!, blev lite förvirrad med tanke på alla olika affärer jag diskuterat i mitt tidigare inlägg ;)

Hehe, jo, har beställt av dem, var några årsedan men då fungerade det galant och eftersom de finns fortfarande kvar så skulle jag tro att de har gjort bra ifrån sig :)

Dett trots att det är ett danskt företag :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.