Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var finns batterigreppet till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

CyberPet

Aktiv medlem
Beställde ett batterigrepp till min 350D från Cyberphoto. De sa att den var restnoterade SEDAN MARS!!! Hallå, det är ju jättelänge.

Någon som vet om det finns något ställe i detta avlånga land som faktiskt har detta batterigrepp på lager?
 
Betala mer för ena men mindre för det andra

Läste denna tråd och bestämde mig för att betala 200 kr mera för att erhålla det snabbare. Beställde igår morse, tisdag. Idag 9:30 var jag och hämtade ut det på posten.

Det var på komplett.se som jag beställde. Rekomenderar varmt att lägga 200kr och slippa stress och väntan som känns som en evighet!

PS: och batterierna köper man från Magnus på tradera.com. 222kr med frakt för 2st batterier vars kapacitet är nästan det dubbla mot medföljande batteriet. Alltså, greppet blev dyrt men batterierna billiga. Slutsatsen är bra och snabb affär...
 
Nu har jag mitt grepp!

Jag är i Göteborg för tillfället och gick in på YFO (vid fiskekyrka) och där hade de ETT grepp. Dessutom något billigare än på CyberPhoto (och billigare än de dyraste ställena jag sett listas på pricerunner som hade den i lager). Igår (tisdag) fanns det även ett grepp i YFO:s andra butik, men hur länge det finns kvar vet jag inte.... om någon är i Göteborg alltså.

Givetvis gick jag inte bara därifrån med ett batterigrepp utan "åkte dit" på en Crumpler Shrinkle (ryggsäcksmodellen alltså) och en Lastolite Tri Grip reflektor (sunfire/soft silver). Dyrt blev mitt besök, men ack så nöjd jag är. :)
 
Re: Nu har jag mitt grepp!

Petra Hall (CyberPet) skrev:
Jag är i Göteborg för tillfället och gick in på YFO (vid fiskekyrka)...
_________________________________________________

YFO ligger vid saluhallen vid kungstorget, inte vid feskekörka, så ni inte går fel ;)
 
Jag var på YFO i Högsbo och köpte deras sista grepp igår. På Scandinavian Photo trodde säljaren dock att de skulle få in nya grepp i slutet av nästa vecka.

//Johnnie
 
Re: Nu har jag mitt grepp!

CyberPet skrev:

Givetvis gick jag inte bara därifrån med ett batterigrepp utan "åkte dit" på en Crumpler Shrinkle (ryggsäcksmodellen alltså) och en Lastolite Tri Grip reflektor (sunfire/soft silver). Dyrt blev mitt besök, men ack så nöjd jag är. :)

Crumpler är coola väskor, köpte en axel modell för ett tag sedan..... tycker det är praktiskt med en väska som inte "skriker dyr kamera" ... bra kvalitet gör den inte sämre heller..
 
Ja, Crumpler är superläckra. Deras hemsida är helsjuk dock, men det får man leva med.

http://www.crumpler.se

Enda som var trist var att det inte fanns en knallröd ryggsäck, det hade jag gärna haft. Muhahahaa.... då märks man på stan minsann.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.