Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var får jag tag på Neat Image?

Produkter
(logga in för att koppla)

MuminFrida

Medlem
hej allihopa!
En basic fråga... Var får jag tag på Neat Image programvaran? Har laddat ner demo version från hemsidan men det räcker ju inte om man vill ha bilder större än 1024x1024... Vilket man ganska ofta vill... ;o)
tacksam för svar!
/Frida

kör den senaste demoversionen (laddade ner den för ett par dagar sedan) och den har inte ngn storleksbegränsning. Tesade med en bild på 2048x3072 och fick en lika stor ut, dock med mindre brus ;-)

mvh
Patrik

Ville bara tala om att jag gått över till Grain Surgery 2. Mycket smidigare och bättre på alla sätt tycker jag. Där har du inte bara funktion att ta bort brus, du kan äver köra "oskarp mask" och kombinera som man vill. Du ser resultatet direkt i en ruta som man kan dela upp i två rutor, före/efter manipulering.
Mycket bra!

NoiseNinja

Själv använder jag Picture Code's NoiseNinja med bra resultat, finns som plug-in i Photoshop CS.

Gert

MuminFrida skrev:
hej allihopa!
En basic fråga... Var får jag tag på Neat Image programvaran? Har laddat ner demo version från hemsidan men det räcker ju inte om man vill ha bilder större än 1024x1024... Vilket man ganska ofta vill... ;o)
tacksam för svar!
/Frida
Ladda ner 15 dagars testversionen av Noiseware Standard eller Pro-versionen = 2x15 dagar tillsammans.
Den är mycket enklare att använda och är självlärande på både kamera och dom bilder du brukar ta.

http://www.imagenomic.com/

Sedan bestämmer du om du vill betala 180 kr, 360 kr eller köra helt gratis.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar