Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Valj du!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ger flera rena fotoresor i vår/sommar

- En vecka på Island i slutet av maj. Det är en dröm jag haft länge, men nu är det dags.
- En resa med Nikon och Magnus Elander för att försöka fota björn i östra Finland i början av juni. När möjligheten dök upp kunde jag bara inte säga nej.
- Skottland veckan före midsommar med några kompisar.

Genom jobbet tänkte vi som en bonus göra en resa till Alaska sista veckan i juni. Av olika anledningar funkar det inte, så det lutar åt Hawaii nu.

Sen är nog minneskortet fullt ;)
 
Costa Rica!

Jag vill tillbaka till Costa Rica igen. Har varit där två gånger tre månader under 90-talet, och saknar det verkligen. Fantastisk natur, mycket trevliga människor, kompisar, ingen armé, stabil demokrati, vackra flickor, många naturreservat, bra kommunikationer, varmt och skönt.

Regnskogar, vulkaner, stränder, torra skogar, sköldpaddor, is på nätterna uppe i bergen, mer natur och djurliv än man kan förstå. Fantastiskt!
 
Island

Jobbade som personlig assistent åt en kille under en och en halv vecka på Island förra året. Vill tillbaka och se det jag inte hann (eller kunde - killen sitter i rullstol) se då, och ta om de bilder jag misslyckades med.

Fantastiskt landskap!
 
Gotska Sandön

Var på sandön för två år sedan på fotoresa och det är bland det bästa jag gjort..jag kameran och thermosen. Massor av motiv och massor av tid att tänka och fota.

Inget jobbigt långresande heller. Kommer nog alltid att åka dit första helgen i september. Vattnet varmt solnedgångarna är tidiga och sommaren lagom varm!

Mvh

Martin
 
Azorerna kanske? Jag var där i juli-augusti när Hortensian blommade och det var hur vackert som helst. Mycket vackra landskapsscener...
 
Med svartvitt i kameran skulle jag nog välja Berlin, fotografera folk och miljöer i östra och västra delen. Boende i husbil.
Med negativ färg tänker jag mig New York och alla stadsdelar.Gärna boende på något av de klassiska hotellen 1-2 veckor.
Med dia skulle jag välja ett resmål med mycket färg. Kanske Indien, och även där med husbil.

Vore trevligt att återse Tanzania igen, med både negativ och positiv färg samt svartvitt.
 
Välj Sydpolen dâ

Dönitz skrev:
Jag skulle vilja åka till Nord och Sydpolen.
Älskar pingviner.

Antarktis alltsâ, annars blir det inte mânga pingviner.

Annars är väl kanske Polen kul oxâ, kanske finns det djurparker med Pingisar.
 
Kambodja - Underbart land med ett livligt, underbart folk.

Laos - Bedårande natur.

Inte utan ett visst sug man längtar tillbaka till halvåret man spenderade på de breddgraderna.
 
Några platser som står på önskelistan (drömmar)

- Höst i Alaska
- Höst i Klippiga Bergen och Sierras
- Galapagosöarna När som helst
- Botswana, Okawango deltat
- Norra Australien

Fantastiska platser som man har fått uppleva:
- USA, Sierras, inlusive Yosemite, Southwest med Grand Canyon, träskmarker i Lousiana, dramatisk natur av alla de slag
- Kenya, djurlivet och ödemarken, tropisk kust
- Sverige, vilka natur möjligheter vi har och ljus under rätt förhållanden.
- Australien, städer, vildmark, dramatiska öknar...

Att resa är en förmån med alla dess upplevelser men ett fördärv i det att man inser att det alltid finns så mycket kvar att uppleva.
 
Kina lockar.

De ökenlika nationalparkerna i Klippiga bergen i USA lockar. (Har sett Yellowstone, Yosemite, Sequoia)

Scottland lockar.

Tigrar i Indien. (Har varit i Kenya och Tanzania)

Machu Picco i Peru lockar.

/Erik
 
eon skrev:


Tigrar i Indien. (Har varit i Kenya och Tanzania)



/Erik

Då får du skynda dig. Senaste nytt är att dom indiska tigrarna håller på att försvinna. I flera stora reservat är dom redan utrotade p.g.a tjuvskytte.

P.S. Min granne i Delhi jobbar som biolog och tillbringar varje monsun ute i vildmarken för att jaga tjuvskyttar. Om du vill skulle du nog hemskt gärna få följa med honom på lite strapatser.
 
Senast ändrad:
Fredrik,

det är sorgliga besked du kommer med angående tigrarnas situation.

Vad jag hört så kan det bli ganska spännande/farligt att gå på marken nära tigrarna. Och den sortens spänning söker jag inte.
Att sitta på elefantryggen är tydligen vanligt vid tigersafari, men då blir fotoperspektivet ganska dåligt.

/Erik
 
Mina drömresemål är Israel och Marocco!

Israel mycket pågrund av dess för mig viktiga historiska plats och även den viktiga framtida roll som landet och dess befolkning kommer att spela i kanske en nära framtid då freden är vunnen. Jag vill visa på att det faktiskt finns platser i Israel där judar och palestiner står enade hand i hand för en bättre framtid som en motvikt mot medias hårt styrda och enkelspåriga bevakning om problematiken i mellanöstern, det vill jag försöka gestalta i ett bildreportage från Israel.

Marocco pågrund av att det landet är en smältdegel av olika kulturer, som format en enastående färgsprakande prakt.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.