ANNONS
Annons

Val av kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

simone99

Aktiv medlem
Jag vill köpa en ny kamera. Jag söker en kamera som är lite mer, något mellan avancerad nybörjare och proffs. Jag tar mycket sportbilder så vilken kamera klarar av att ta snabba bilder? Snälla hjälp mig med tips på en snabb kamera. Tack för hjälpen på förhand.

simone99 skrev:
Jag vill köpa en ny kamera. Jag söker en kamera som är lite mer, något mellan avancerad nybörjare och proffs. Jag tar mycket sportbilder så vilken kamera klarar av att ta snabba bilder? Snälla hjälp mig med tips på en snabb kamera. Tack för hjälpen på förhand.

Analogt eller digitalt?

Är det digitalt verkar fortfarande slaget stå mellan Nikon D70 och Canon 300D i den klassen du nämner. Nikon inkluderar lite bättre optik men Canon är lite billigare.

Digitalt

Glömde det. Det ska vara digitalt. Vad är bra med Nikon D70 och Canon 300D? Jag vill kunna ta bra bilder samt publicera på en nättidning.

Re: Digitalt

simone99 skrev:
Glömde det. Det ska vara digitalt. Vad är bra med Nikon D70 och Canon 300D? Jag vill kunna ta bra bilder samt publicera på en nättidning.

Det finns säkert 1000 personer som kan allt om detta, det är ett hett ämne :)

Nikon är snabbare både i uppstart och seriebildstagning. 300D är lite brusfriare vid mörkerfoto men å andra sidan har D70 en mer naturligt, mindre störande brus. Canonobjektiven anses vara billigare när man kommer upp lite i prisklass men Nikonobjektiven verkar ha ett bättre andrahandsvärde.

Gå till en affär som säljer bägge, rätt mycket är känslan och handhavandet, kamerorna är väldigt lika i övrigt.

Vad det gäller fel verkar det vara något mer mjukvarubuggar och uppgraderingar på Canonsidan och det pratas om piratprogramvara för att låsa upp vissa funktioner som inte är påslagna i originalversionen. Häng inte upp dig på detta, det är säkert småsaker som få störs av.

Sen finns nya Canon 20D storebror till 300D. Ordentligt dyrare men högre upplösning. Du ska ha bättre optik för att kunna dra nytta av den kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar