avslutatmedlemskap120515
Avslutat medlemskap
Canon EF 70-200/4,0 L IS usm, funderar på att köpa det, vad tror ni?
Är ute efter ett bra objektiv till action-bilder!
Är ute efter ett bra objektiv till action-bilder!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag fotar hundar och hundsport, ute alltså...SM0SBI skrev:
Till actionbilder är 70-200/2.8L bätter! Men för allt annat är 70-200/4L IS bättre. Den enda typen av actionbilder 70-200/4L IS är bättre på är pannoreringar.
Vilken typ av actionbilder är du på jakt efter?? Hur är ljuset där du ska fota inne/ut?
Jag fotar även mkt på hundutsällningar glömde jag säga och det är ju inomhus, men vilket objektv skulle du köpt, det jag nämnde eller 70-200/2.8L??SM0SBI skrev:
Ute har du ofta bra ljus då är du inte lika beroende av lågt bländartal för det. Men det skiljer en sak till som många glömmer, det blir mer oskarp bakgrund (kortare skärpedjup) med f2.8 en f4. Men i ditt fall och när du ska fotografera Stina så tror jag du tjänar mer på att lära dig att göra fina pannoreringsbilder så då har du hjälp av IS.
Men ha inte för stor tro att bilderna ska bli mycket bättre en med ditt nuvarande teleobjektiv, det är inte här actionbilerna sittar det är mycket mer hos fotografen, träning ger färdighet! kom ihåg det!