wfrank
Aktiv medlem
Bra objektiv faller inte så i pris, men en dator faller å andra sidan snabbare . Eftertraktade objektiv i bra skick behåller sitt värde mycket bra. Har du Canon kan du tex se de få tillfällen ett 70-200L IS F4 dyker upp, priset är "alltid" 70% av nypriset och dom försvinner snabbt! Antar att dom är i bra skick. Kantstött och slitet vill ingen ha.
Nu har priserna dessutom gått upp de senaste 6-9 månaderna pga dollarn. Jag köpte ett 24-105L för 7500:- i New York i oktober. Då kostade det drygt 10 i Sverige. Nu kostar det 13.000 på Cyberphoto. En gissning är att du får ut minst 8000 för ett i perfekt skick idag? Oavsett om det är 6 mån eller 24 mån, bara det är i toppskick. Gissar jag iaf
Nu har priserna dessutom gått upp de senaste 6-9 månaderna pga dollarn. Jag köpte ett 24-105L för 7500:- i New York i oktober. Då kostade det drygt 10 i Sverige. Nu kostar det 13.000 på Cyberphoto. En gissning är att du får ut minst 8000 för ett i perfekt skick idag? Oavsett om det är 6 mån eller 24 mån, bara det är i toppskick. Gissar jag iaf