Annons

Vad ska du investera i under året?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Inköpsbudget

AnWi skrev:
Det låter ju livsfarligt!!! En Nikon som faller från himlen skulle jag inte våga fånga. :)

Hellre då en välförtjänt (hur nu det skall gå till) D2X.

mvh
AnWi (som glatt fotograferar vidare med sin D70 och aldrig skulle komma på tanken att vara avundsjuk på de som kan skaffa en D2X).
Annars får man nöja sig med den billigare modellen av D2X:en, den som käkar film... och har ett 6:igt namn...
 
Nja... Det finns väl flera fabrikat än så länge. I mitt fall blev det en Leica P300. Jag gissar dock att antalet alternativ kommer att minska fort.
 
Högst upp på min önskelista står ett Canon EF 85/1,8 USM.
Nu gäller det bara att komma på en ursäkt för att köpa det också...
 
En Nikkor-T ED 360/500/720 för 4 x5 tum. Om någon har en liggande och skräpar är jag intresserad.
 
Senast ändrad:
Nyss köpt: Sigma 17-35 f/2,8-4 EX DG (nya versionen som var förbättrad på en mängd punkter)

På väg på posten: Minolta Program Flash 5600HS(D)
och Sigma EX 28-70 f/2,8 DG

Inom snar framtid: Sigma EX 100-300 f/4 och Sigma EX 1,4x APO telekonverter. Sedan är slutshoppat för i år (intalar jag mig själv genom suggestiv självhypnos)

mvh/Ove
 
Så länge jag hänger på fotoforum på nätet kommer lusten efter nya prylar aldrig försvinna.
Inom ett par veckor blir det:
70-200 IS
ev. 100 macro och 17-40 4L.
Off-camera cord 2
Domke F2

och ett par rullar kodachrome...

A
 
Ett stativ.
Det jag använder idag är väldigt ostabilt. Huvudet sätter sig rejält och funktionen för att snurra kameran mellan liggande och stående format har ett glapp på kanske 25grader.

Lär bli ett 055WNB med en 488. Även planer på en 681B enbenare.

Övrigt ifall jag hittar det billigt:
Sigma 500 f4.5 HSM
Sigma 30 f1.4
Macro 90-180mm


Ja, och så ska jag investera i en arbetslöshet så man får lite ledit tid över.
 
Listan kan bli hur lång som helst men just nu bara måste jag köpa:
Mera minneskort
Blixt
Bärbart lagringsmedia 80gb
Lite olika filter.
Det var det hela. Hoppas på att kunna köpa detta innan sommaren.
Ciao Annika
 
•Först ut tror jag en digital kamera är, nått kompakt i 5-6000:- klassen.

•En scanner för 135 film.

•Ett 85mm f1.4 till min Contax (kanske ett "nytt" begagnat hus också)
 
Jag har nyligen införskaffat mig en Canon 350D och ett Tamron 28-75mm/2,8.
Närmast i framtiden blir det nog Canons 60mm/2,8 macro och 420EX blixt. Också lite filter, UV- och Polfilter. Och en kameraväska förstås. Plus ett stativ.

Oj vad mycket det blev.
Jag som vill ha ett teleobjektiv också. Och ett vidvinkel. Ja ja...
 
Har i stort sett fyllt prylbehovet för i år (20D, Tamron 28-75, Sigma 80-400 OS, Sigma 500 DG Super II) men går och funderar lite på vidvinkel och ett makroobjektiv. Antagligen så blir det nog ett batterigrepp innan ny optik eftersom jag håller på att utveckla karpaltunnelsyndrom genom att envisas med att fota på högkant med sigma-klumpen :)

Och så kommer det ju en ny version av Photoshop...
 
Finns ju mycket man skulle vilja ha. :)

Först på tur står nog en ljusstarkare telezoom (70/80-200/2.8). Det är nog realistiskt att tro att det kan bli av åxå, med lite skattepengar som kommer tillbaka. Fast nån VR blir det nog inte på den... Kommer eventuellt att kompletteras med en 1.4x tele-konverter.
Efter det skulle jag nog vilja ha en blixt, SB-800 ligger väl nära till hands.

Tokina 12-24 och en Tamron 28-75 vore åxå trevligt, men det kommer jag nog inte att ha råd med under året, tror jag.
 
Har en KM Dimage A200, och funderar väl närmast på:

Telekonverter ACT-100

Stativ Manfrotto 055 (?) och huvud

Blixt Minolta Program Flash 3600 HS(D)/5600 HS(D)

Dia/135-film-skanner

Det är jättemycket pengar, men kanske får jag råd till detta under året...
 
Jag har precis beställt en ny framgaffel till min MTB. Hur det hänger ihop med fotografering får ni klura på själva.

Mvh
Maverick
 
Maverick skrev:
Jag har precis beställt en ny framgaffel till min MTB. Hur det hänger ihop med fotografering får ni klura på själva.

Mvh
Maverick

Naturligtvis så har du kameran monterad på styret...och eftersom du inte har IS på dina gluggar så fick det bli en dämpare istället ;)
 
köpte nyligen ett Sigma 100-300 f4 och har beställt en 1.4 konverter så nu har iaf jag handlat klart för ett tag...
 
det blir nog en studiospyder2 pro eller nåt liknande, för att kalibrera min skärm.
Jag har fixat många bilder och insett att min skärm varit skruvad.....det e jobbigt!
Nog har jag kvar raw filerna, men allt det arbete skall i så fall göras om, urk!!

På önskelistan står: fetare HD, blixtstativ, ny skärm, ny skrivare.
Övers står det nog en trisstlott med bra kombinationer!!
 
Jeppe skrev:
Naturligtvis så har du kameran monterad på styret...och eftersom du inte har IS på dina gluggar så fick det bli en dämpare istället ;)

Verkar ju rätt korkat att ha IS i gluggarna när man kan ha det i huset istället ;)

Men nä, det är inte rätt svar.¨

Mvh
Maverick
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.