Annons

Vad säger ni om fototur i Göteborg,gubbar o tanter?

Produkter
(logga in för att koppla)
bara en liten parantes. Vi har stuga ute i Rävlanda och på vägen dit inne i skogen, runt Landvetter området finns ett stoooooooort vattenfall! dom skyltar dit om man kör en liten väg inne i skogen. Det är en plan vägg kanske 40m hög som kurvar sig lite, ungefär som en dammvägg. Det är ett naturskyddsområde med mkt fåglar också. Leden som leder fram till området är kasnke 100meter från parkeringen och man kommer ungefär till mitten i höjden. Uppåt är vattenfallet och neråt blir vattenfallet en bäck/fors som rinner ner i sjön (Nord västra delen av Lygnen). jag har bara varit där nu på vintern en gång och då var det helt igenfruset med istappar som var 20-30 meter långa!! helt fantastiskt, men tyvärr hade jag fel objektiv med mig så inga bilder blev tagna. Kanske detta kan bli ett projekt i sommar? jag ska ialla fall dit då! [/B]


Nu blev jag fruktansvärt nyfiken...ett stort vattenfall i närheten av landvetter. Det är ju faktiskt inte så långt ifrån Hålanda. Finns det någon mer exakt beskrivning om hur man hittar dit ? Det lär ju garanterat bli en fototur dit när snön smälter.
 
Typiskt att man alltid ska vara upptagen när det händer nåt skoj ;( Låter som att ni kommer ha trevligt nu i helgen. Jag ska tyvärr sitta på ett möte hela söndagen. Annars hade jag gärna hängt på jag med. Jaja det kommer väl fler gånger. ;)
 
ingen sóm sitter o klämmer på ett EF 400 5,6L objektiv som ska med på söndag? har beställt ett men vore skoj o testa om någon har ett och kan ta med... jag tar med mig lite olika gluggar om någon funderat på o köpa och vill testa innan.

17-40 4L
28-70 2,8L
70-200 4L

Dessa tar jag med... alltid roligt om man kan utbyta olika erfarenheter och kanske prova på innan köp!

6 klara för träffen ser lovandfe ut :) kanske vi blir fler tom...? personligen har jag utlyst landssorg eftersom min processor lagt av !?.. sitter på en gammal lap nu innan jag kan köpa ny processor imorgon... this sucks.
 
Jepp håller med, this sucks. Fick nu reda på att jag kommer att vara hemma klockan 16:00. :( Aja, får hänga med nån annan dag. Om nu inte ni är ute och fotar till typ klockan sex eller nått?
 
Själv kommer jag att ta med mig

24-105/4L IS
85/1,8
Och kanske 50/1,8

Om det är någon som har en EF-S 10-22 och vill ta med den så är jag väldigt sugen på att prova lite. Den gluggen blir nog mitt nästa köp.
 
Jag har en EF-S 10-22 som jag kommer att ta med mig ifall jag hinner dyka upp.
Så i sådana fall så är det bara att testa på. Det är ett mycket härligt objektiv som jag är mycket nöjd med. Passar mig perfekt då jag tar mycket klätterbilder och vill få med lite mer än bara klättraren ibland.
 

1. Kalle Bexelius
2. Janne.B
3. Fredrik B.T (75%)
4. Mattias T
5. Martin A (75%)
6. Melina
7. Peter Olesen
8.
9.


Har aldrig varit med förut, men nån gång måste vara den första. Ses på söndag!
 
Om det är ok kanske en nybörjare hänger på också =)
Som sagt, nångång måste ju vara den första.
 
klart du skall med Emil! alla är vi nybörjare! :) Om du har bestämt dig så skriv med dig på listan, så vet vi att du kommer :)
 
AAaaaaa.... vänta på mej. Låter ju helskoj. Hur hittar man till er om man är en värmlänning bosatt i Trollhättan???
 
Jag som inte läst hela tråden(lat). Vad för typ av fotografering blir det. Stativ, e de en bra ide eller bara tungt å släpa på??
Kommer för övrigt ha med:

Sigma 18-50/2,8
Tamron 90/2,8 macro
Canon 100-400L IS
 
1 Kör till Centralen
2 Gå ner till busscentralen heter (Nils Ericsson terminalen) ligger fastbyggt i riktiga järnvägsstationen. Längst ner vid busstationen ska vi samlas kl 13.00! u cant miss it...

Om du har bestämt dig så skriv upp dig på vår lista också, så väntar vi in dig!

1. Kalle Bexelius
2. Janne.B
3. Fredrik B.T (75%)
4. Mattias T
5. Martin A (75%)
6. Melina
7. Peter Olesen
8.
9.
 
hmms någon som kommer ta med sig stativ tro? jag funderar men jag vet inte... verkar FÖR ambitiöst och jobbigt...:(

Finns det möjlighet att få prova ditt 100-400?
 
Sagt och gjort:

1. Kalle Bexelius
2. Janne.B
3. Fredrik B.T (75%)
4. Mattias T
5. Martin A (75%)
6. Melina
7. Peter Olesen
8. Emil S
9.

Stativ känns ambitiöst men ett enbens slänger nog jag med mig i alla fall.
 
Jo absolut, om jag kommer så får du gärna prova. Jag har en kamrat som ska rida en hopptävling och eventuellt ska jag med och fota. Det är väl min enda hake.
 
ja.. ajg var ju en aktiv motkämpe för att ge sig ut på vilodagen... men jag fick ge mig för trycket... söndag blir trots allt en bra dag .. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.