Stefanity
Aktiv medlem
bara en liten parantes. Vi har stuga ute i Rävlanda och på vägen dit inne i skogen, runt Landvetter området finns ett stoooooooort vattenfall! dom skyltar dit om man kör en liten väg inne i skogen. Det är en plan vägg kanske 40m hög som kurvar sig lite, ungefär som en dammvägg. Det är ett naturskyddsområde med mkt fåglar också. Leden som leder fram till området är kasnke 100meter från parkeringen och man kommer ungefär till mitten i höjden. Uppåt är vattenfallet och neråt blir vattenfallet en bäck/fors som rinner ner i sjön (Nord västra delen av Lygnen). jag har bara varit där nu på vintern en gång och då var det helt igenfruset med istappar som var 20-30 meter långa!! helt fantastiskt, men tyvärr hade jag fel objektiv med mig så inga bilder blev tagna. Kanske detta kan bli ett projekt i sommar? jag ska ialla fall dit då! [/B]
Nu blev jag fruktansvärt nyfiken...ett stort vattenfall i närheten av landvetter. Det är ju faktiskt inte så långt ifrån Hålanda. Finns det någon mer exakt beskrivning om hur man hittar dit ? Det lär ju garanterat bli en fototur dit när snön smälter.