Annons

Vad säger ni om att fotta vattenfall gubbar och tanter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var ju trevligt igår, så jag följer också med den 7:e :)

1. Kalle B
2. Jan Bernhardsson
3. Emil Sahlberg
4. Andreas Långström
5. Fabian Fogelberg
6. Niklas Eriksson
7. David Brohall
8. Peter Olesen
9. Hampus Lundgren
10.

Grillning låter finfint

Mvh Hampus

Faan, jag kan inte förrän tidigast den 21:a. Hade så gärna hängt med på den här trippen.

Hoppas ni får det regn... öh.. trevligt. =)

Hakar dock gärna på om det blir fler resos som utgår från borås. E dock amatör och har amatörutrustning så vänta er inte för mycket...

Amatör? - Javisst!

Frank: Jag tror att de flesta av oss är amatörer och jag vet att bra bilder har mer med fotografen att göra än utrustning...

Jag följer gärna med om jag på något sätt kan samåka med någon, bor i örebro. Pma om ni har en plats ledig i bilen och möjlighet att svänga förbi! :)

ganska skrev:
Jag följer gärna med om jag på något sätt kan samåka med någon, bor i örebro. Pma om ni har en plats ledig i bilen och möjlighet att svänga förbi! :)

Dra ihop ett Örebrogäng vettja o kom ner o hälsa på oss på västkusten! om ni kommer så tar jag med mig färska räkor! ;) Kan inte ta mer än 2-3 timmar!

vi ser ut att bli en del personer som ska med och det är great! Om alla är sugna på att grilla o fika lite så kan vi köpa allts om krävs och sedan splittar vi broderligt osh systerligt på kostnaderna? några kan ju få glänsa med att baka bullar o ta med saft...

Jag kommer att ha med mig bil och kommer att ha plats för 2 - 3 st till i bilen till och från centralen (som var föreslagen träffplats)

Jag bor i Skepplande så om nån bor längs 45:an och vill ha lift så lägg ett inlägg här...

Vilken tid ska vi träffas på cenralen då?? Måste nog vara ganska så tidigt om vi ska få morgonljust 08.00?? Tidigt / sent ???

återigen refererar jag till SMHI.. haha på söndag är det en stor fet sol över området, inte minsta tecken till moln... gött väder, men kanske inte perfekt fotoväder. Ska vi få ner slutartider och fånga morgon ljuset får vi nog gå upp tidigt som sagt... 07:00 eller 08:00 vid centralen är väl inte FÖR tidigt? ska vi fånga kvälls ljuset får vi nog vänta ganska sent och då hinner det bli kallt o fuktigt...

Edit: såg precis att solen går upp kl 05:10 och ner 21:10 är nog ganska ljust ialla fall vid 8-9 tiden...

Klockan 05:00 vid stationen då. ;P Njaa..men solen borde väl inte stå så högt vid vid kl.07:00 så det tycker jag blir en bra tid.

Till maten då:
Vi grillar på grillen som redan finns där.(?) Jag tar med mig pinnbrödsdeg och kniv. Men vad blir det mer? Korv med bröd? Kafe, saft eller vatten?
Jag föreslår att vi grillar korv med bröd +pinnbröd och att alla tar med sig egen dricka. Men problemet med grillen är ju då att det behövs ved, någon som har lite ved liggandes?

grejen är att jag vet inte om det är eldningsförbud från första maj.... och isåfall får man inte grilla vare sig det är eldstad eller inte.. däremot får man grilla med primuskök eller vanliga grillar, typ de man har i trädgården eller engångsgrillar...

baah... vi kör på det som fanns där.. lär ju inte vara problem o hitta vatten om elden tar sig.. ;)

Ved brukar man väl kunna köpa på en mack? eller någon som har en kamin som kan avvara några träklabbar? men var det en eldstad elelr grill som fanns på plats?

Vi behöver i alla fall inte köpa ved, det kan vi ju alltid hitta hemma. Jag ska försöka komma över lite ifrån föräldrarnas hem eller sommarstuga. :)

Fabian Fogelberg skrev:
Men vad blir det mer? Korv med bröd? Kafe, saft eller vatten?
Jag föreslår att vi grillar korv med bröd +pinnbröd och att alla tar med sig egen dricka.
Kan inte alla ta med det dom vill grilla själva så tillmötesgår vi alla viljor?!

Kul att så många kommer förresten!
Är transportfrågan löst? Jag hade tänkt att ta min racerbil men den är inte färdigfixad inför säsongen ännu =(

Sahlberg skrev:
Kan inte alla ta med det dom vill grilla själva så tillmötesgår vi alla viljor?!
Det skulle vi ju kunna göra ioförsig. Är alla med på det?

Då har vi bestämt mat, dag, mötesplats och förmodligen så har vi tillräckligt med bilar. Då återstår bara att bestämma vilken tid vi ska mötas. Jag kan tänka mig tidigt då jag vill kunna ta lite "softvattenbilder", har inget nd-filter eller liknande så... (Oj vad den här tråden kommer att bli lång när vi börjar ösa på bilder sen. :p)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar