Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad säger ni om att fotta vattenfall gubbar och tanter?
- Trådstartare Kalle_B
- Start datum
WaterMelonMan
Aktiv medlem
Faan, jag kan inte förrän tidigast den 21:a. Hade så gärna hängt med på den här trippen.
Hoppas ni får det regn... öh.. trevligt. =)
Hoppas ni får det regn... öh.. trevligt. =)
Kalle_B
Aktiv medlem
ganska skrev:
Jag följer gärna med om jag på något sätt kan samåka med någon, bor i örebro. Pma om ni har en plats ledig i bilen och möjlighet att svänga förbi!
Dra ihop ett Örebrogäng vettja o kom ner o hälsa på oss på västkusten! om ni kommer så tar jag med mig färska räkor! Kan inte ta mer än 2-3 timmar!
Kalle_B
Aktiv medlem
återigen refererar jag till SMHI.. haha på söndag är det en stor fet sol över området, inte minsta tecken till moln... gött väder, men kanske inte perfekt fotoväder. Ska vi få ner slutartider och fånga morgon ljuset får vi nog gå upp tidigt som sagt... 07:00 eller 08:00 vid centralen är väl inte FÖR tidigt? ska vi fånga kvälls ljuset får vi nog vänta ganska sent och då hinner det bli kallt o fuktigt...
Edit: såg precis att solen går upp kl 05:10 och ner 21:10 är nog ganska ljust ialla fall vid 8-9 tiden...
Edit: såg precis att solen går upp kl 05:10 och ner 21:10 är nog ganska ljust ialla fall vid 8-9 tiden...
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Klockan 05:00 vid stationen då. ;P Njaa..men solen borde väl inte stå så högt vid vid kl.07:00 så det tycker jag blir en bra tid.
Till maten då:
Vi grillar på grillen som redan finns där.(?) Jag tar med mig pinnbrödsdeg och kniv. Men vad blir det mer? Korv med bröd? Kafe, saft eller vatten?
Jag föreslår att vi grillar korv med bröd +pinnbröd och att alla tar med sig egen dricka. Men problemet med grillen är ju då att det behövs ved, någon som har lite ved liggandes?
Till maten då:
Vi grillar på grillen som redan finns där.(?) Jag tar med mig pinnbrödsdeg och kniv. Men vad blir det mer? Korv med bröd? Kafe, saft eller vatten?
Jag föreslår att vi grillar korv med bröd +pinnbröd och att alla tar med sig egen dricka. Men problemet med grillen är ju då att det behövs ved, någon som har lite ved liggandes?
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Eldningsförbudet gäller bara eldning av gammalt trädgårdsavfall mm lästa jag till mig nyss. Se den här sidan: http://www.goteborg.se/vartgoteborg/arkiv/0200/019_grilla.html
Visst vi kan köra på engångsgrillar men isåfall får vi skita i pinnbröd, tar för lång tid annars.
Visst vi kan köra på engångsgrillar men isåfall får vi skita i pinnbröd, tar för lång tid annars.
Sahlberg
Aktiv medlem
Kan inte alla ta med det dom vill grilla själva så tillmötesgår vi alla viljor?!Fabian Fogelberg skrev:
Men vad blir det mer? Korv med bröd? Kafe, saft eller vatten?
Jag föreslår att vi grillar korv med bröd +pinnbröd och att alla tar med sig egen dricka.
Kul att så många kommer förresten!
Är transportfrågan löst? Jag hade tänkt att ta min racerbil men den är inte färdigfixad inför säsongen ännu =(
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Det skulle vi ju kunna göra ioförsig. Är alla med på det?Sahlberg skrev:
Kan inte alla ta med det dom vill grilla själva så tillmötesgår vi alla viljor?!
Då har vi bestämt mat, dag, mötesplats och förmodligen så har vi tillräckligt med bilar. Då återstår bara att bestämma vilken tid vi ska mötas. Jag kan tänka mig tidigt då jag vill kunna ta lite "softvattenbilder", har inget nd-filter eller liknande så... (Oj vad den här tråden kommer att bli lång när vi börjar ösa på bilder sen. )
sunderlux
Aktiv medlem
Jag har inget emot att bära min egen korv (eller burgare) och vilken tid som hellst går bra.
SMHI har lite halvkoll på vädret ibland, där är danskarna faktiskt bättre
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=110046002&country=Sverige
Och du David, ska du ta ved från sommarstugan så ta sydväggen så blåser inte nordanvinden in
SMHI har lite halvkoll på vädret ibland, där är danskarna faktiskt bättre
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=110046002&country=Sverige
Och du David, ska du ta ved från sommarstugan så ta sydväggen så blåser inte nordanvinden in