Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad säger ni om att fotta vattenfall gubbar och tanter?
- Trådstartare Kalle_B
- Start datum
hazard
Aktiv medlem
hazard
Aktiv medlem
hazard
Aktiv medlem
hazard
Aktiv medlem
Tack. Jo det är en av de jag är mest nöjd med från den dagen. Jag tog någon liknande med digitalaren som i färg var helt intetsägande. Den var bättre i sv/v, men fortfarande sämre än denna kompositionsmässigt.
Att smyga omkring med en manuell kamera med en eller två fasta brännvidder och en film får en att hamna i en annan stämning och tänka igenom allting på ett annant sätt. Att man inte kan (eller åtminstånde inte lätt kan) sätta sig i samma stämning med en automatiserad digitalare med zoom är konstigt och irrationellt. Men det får väl någon pyskolog fundera på hur det kan komma sig.
Jag har en Epson 4990 flatbädsscanner med genomlysningslock så att jag kan hjälpligt scanna småbild.
/Andreas
Att smyga omkring med en manuell kamera med en eller två fasta brännvidder och en film får en att hamna i en annan stämning och tänka igenom allting på ett annant sätt. Att man inte kan (eller åtminstånde inte lätt kan) sätta sig i samma stämning med en automatiserad digitalare med zoom är konstigt och irrationellt. Men det får väl någon pyskolog fundera på hur det kan komma sig.
Jag har en Epson 4990 flatbädsscanner med genomlysningslock så att jag kan hjälpligt scanna småbild.
/Andreas
Kalle_B
Aktiv medlem
Jag har faktiskt hittat ett annat "vattenfall" som jagska kolla upp lite närmare... det är en lång bäckfåra som var synnerligen aktiv... går i ginska brans sluttning ner till en sjö. Fullt med stenar i väcken som gör att vattnet blir livfullt... är kanske lite närmre göteborg än ramhultafallet...
Aristofanes
Aktiv medlem
Jga kommer gärna om det blir aktuellt med en ny vattenfallsfotning. Lägg gärna ett meddelande i denna sträng så att jag inte missar att se det som flimrar förbi bland de övriga diskussionerna.
Poteta
Aktiv medlem
Det låter intressant, hör av dig om du vill ha med ett riktigt proffs.Kalle_B skrev:
Jag har faktiskt hittat ett annat "vattenfall" som jagska kolla upp lite närmare... det är en lång bäckfåra som var synnerligen aktiv... går i ginska brans sluttning ner till en sjö. Fullt med stenar i väcken som gör att vattnet blir livfullt... är kanske lite närmre göteborg än ramhultafallet...